قدس آنلاین/ حسین پورحسین: کنکوری‌های نخست و تک رقمی خراسان رضوی به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شدند.

رتبه‌های برتر کنکور، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شدند

کنکوری‌های نخست و تک رقمی خراسان رضوی به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری تجلیل از افتخار آفرینان رتبه نخست و تک رقمی‌های کنکور 95، با اعلام این مطلب گفت: افتخارآفرینان خراسان رضوی در دشوارترین رشته‌های کنکور با توانمندی‌های خود برای آموزش و پرورش خراسان رضوی افتخاری دیگر به ارمغان آوردند.

سیدجوادحسینی با تأکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت باید براساس تعلیم و تربیت تمام ساحتی باشد، افزود: دانش‌آموزان در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند و تنها به کنکور نپرداخته‌اند، بلکه با ایجاد 22 تشکل نو پدید، 961 هزار دانش‌آموز در حوزه‌های گوناگون و ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت، بیشترین افتخارات را برای آموزش و پرورش خراسان رضوی به دست آورده‌اند و در رشته‌های علمی کاربردی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، اعتقادی و دینی، مسابقات قرآن، عترت و نماز، تیم های دانش آموزی توانسته‌اند، مقام نخست کشور را به دست آورده و نیز کسب مدال برنز المپیاد جهانی در رشته زیست شناسی، آموزش و پرورش خراسان رضوی را در کانون توجه کشور قرار داده است.

وی با اشاره به افتخارات کسب شده در مسابقات فرهنگی و هنری در 40 رشته مختلف گفت: یکی از ساحت‌های تأثیرگذار در حوزه امتحانات نهایی و المپیادها، کنکور است.

سیدجوادحسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته رسانه‌ها در رابطه با کنکور آموزش و پرورش خراسان رضوی را سقوط کرده دانستند، گفت: کسب رتبه‌های تک رقمی و افتخارآفرینی در کنکور نتیجه همت و تلاش و توانمندی دانش‌آموزان است و باید این افتخار را به آنان تبریک گفت که توانسته‌اند افتخاری برای اسنتان کسب کنند، اما در رتبه‌بندی، استان خراسان رضوی با یک رتبه ارتقا به 9 رسید.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که چنین استعدادهای درخشانی داریم و از شهر محروم تربت‌جام دانش‌آموز تربت جامی در دشوارترین رشته رتبه اول کشور را برای خود کسب کرده است.

سیدجواد حسینی با قدردانی از افتخارآفرینان کنکور 95 آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح مهندسی کنکور را با 16 راهکار و استفاده از برترین‌های کنکور به عنوان مشاوران حوزه مدیرکل در امور کنکور در دستورکار قرار داده‌ایم و از سال تحصیلی 96-95 افتخارآفرینان کنکور را به عنوان مشاور در راستای آموزش به دانش‌آموزان کنکوری به اجرا درمی‌آوریم.

*72 درصد قبول شدگان پسرها هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری جشن بزرگ ستارگان برای تجلیل از نام‌آوران کنکور 95 و افتخارآفرینان رشته‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: امسال 72 درصد رتبه‌ها به پسرها و 28 درصد به خانم‌ها اختصاص داشت و باعث افتخار آموزش و پرورش است که در این میان فاطمه دلیری قوچان عقیق توانسته است در رشته علوم انسانی رتبه دهم کشور را به خود اختصاص دهد.

*کنکور برای عده‌ای تجارت شده است!

محمد احمدی افتخارآفرین رتبه نخست گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در گفت‌و‌گو با قدس گفت: وقتی لطف خدا شامل کسی می‌شود، هر غیرممکن ممکن می‌شود و در شهرستان محروم تربت‌جام هم می‌شود به آرامش رسید و با همیاری خانواده و آموزشگاه، ماراتن کنکور را به راحتی پشت سر گذاشت.

وی با انتقاد از اینکه کنکور برای عده‌ای تجارت شده است و خیلی از افراد با تماسی با کنکوری‌ها و دادن اطلاعات غلط و جعلی کنکوری‌ها را فریب می‌دهند، گفت: 12 ساعت مطالعه داشتم و هیچ توجه‌ای هم به این گونه مسایل نداشته‌ام.

وی در پاسخ به قدس و اینکه چه خواسته‌ای از رسانه‌ها دارید، گفت: رسانه‌ها باید کسانی را که در آزمون کنکور شرکت می‌کنند، آگاه کنند تا در آزمون کنکور با اطلاعات کافی وارد این آزمون شوند.

*پدرم کشاورز و مادرم خانه‌دار است

محمدامین روان بخش از تربت‌حیدریه در گروه آزمایشی علوم انسانی با کسب رتبه دوم کنکور هم به خبرنگار قدس گفت: پیش‌بینی اینکه جزو نفرات برتر کنکور باشم، می‌کردم و منتظر ماندم که از آنجا زنگ بزنند و بی‌خیال همه جا در اتاقم بازی رایانه‌ای می‌کردم و مادرم که تلویزیون تماشا می‌کرد، گریه کنان من را صدا زد و گفت، محمد امین در کنکور رتبه دوم را گرفته‌ای.

وی توفیق خود را در کسب رتبه دوم کنکور تلاش فردی و روحیه دادن توسط خانواده عنوان کرد و افزود: در تمام زمینه‌ها برادرم به من کمک می‌کرد و کادر مدرسه هم خیلی در آموزش مؤثر بوده‌اند، من کلاس کنکور نرفتم و روزی 12 ساعت مطالعه می‌کردم، پدرم کشاورز و مادرم خانه‌دار است و فکر می‌کنم کنکور باید باشد تا افرادی که شایسته هستند، بتوانند به مراحل بعدی راه یابند و در جامعه اثرگذار باشند.

*موفق در مفاهیم قرآنی و کنکور

سارا بختی مقدم دبیر آموزش و پرورش و مادر سیدمحمد علوی مقدم که فرزندش رتبه ششم کنکور را در رشته علوم انسانی از آن خود کرده است نیز به خبرنگار قدس گفت: فرزندم نتیجه زحماتش را گرفت. او در مسابقات قرآن و مفاهیم رتبه استانی را طی چند سال از اول تا سوم به دست آورده و متوسل به قرآن می‌شود و همه جا هم گام به گام با سیدعلی، دیگر فرزندم همراه بوده و در درس و سفر حج عمره دانش آموزی با هم همراه بوده‌اند و خیلی خوشحالم که او از این طریق به سفرخانه خدا رفت و در کنکور هم برای خود و خانواده و آموزش و پرورش مایه عزت و افتخار شده است.

*می‌خوام در مشهد به دانشگاه بروم

فاطمه دلیری قوچان عقیق هم به خبرنگار قدس گفت: اصلاً در فکر اینکه چه نتیجه‌ای در کنکور بگیرم، نبودم و توقع نداشتم که رتبه بیاورم و در شرایطی بودم که هیجان زیادی برای کسب رتبه نداشتم. از دوران دبستان عاشق رشته حقوق بودم، درس‌ها را ه خوب می‌خواندم و اصولاً خانواده ما خیلی راحت با من برخورد مشوقانه‌ای داشتند و حال که رتبه آورده‌ام، احتمال اینکه بخواهم در تهران به دانشگاه بروم، پنج درصد بیشتر نیست. نمی‌توانم دوری خانواده‌ام را تحمل کنم، دوست دارم شرایطی فراهم شود که در مشهد و در دانشگاه فردوسی به هدفی که دارم، برسم.

گفتنی است، در این مراسم از برترین‌های کنکور 95 آموزش و پرورش خراسان رضوی قدردانی شد و هدایایی به آنان اهدا گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.