۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
کد خبر: 411773

کتاب «جدال دو اسلام»، بازخوانیِ اندیشه‌ها و رهنمودهای حکیمانۀ حضرت امام خمینی(ره)، به منظور شناخت اسلام ناب و تشخیص سِرِه از ناسِرِه در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

 «جدال دو اسلام»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «جدال دو اسلام»، بازخوانیِ اندیشه‌ها و رهنمودهای حکیمانۀ حضرت امام خمینی(ره)، به منظور شناخت اسلام ناب و تشخیص سِرِه از ناسِرِه در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

کتاب «جدال دو اسلام» از انتشارات دفتر نشر معارف، آیینه‌ای است برای انعکاس اندیشه‌های بنیان‌گذار بزرگ انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) دربارۀ تضاد و اختلاف دو نوع اسلام در روزگار ما! یعنی اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی! موضوعی که درک درست از آن، راه‌گشای بسیاری از شبهات نسل امروز ماست که جوانان را در تشخیص حقیقتِ اسلام دچار اشکال کرده است. کتاب «جدال دو اسلام» با چند یادداشت و گفت‌وگو از صاحب‌نظران فرهنگی سیاسی، به بررسی شاخصه‌های تقابل اسلام ناب با اسلام آمریکایی در گفتمان امام راحل(ره) پرداخته و سپس گزیده‌ای از مطالب جلد بیست‌ویکم صحیفۀ امام(ره) را با عنوان «مصحف انقلاب» مورد بازخوانی قرار داده، که شامل سخنرانی‌های مهم، و نامه‌ها و پیام‌های تاریخی ایشان در آخرین سال‌های حیات پربرکتشان است.

در کتاب «جدال دو اسلام»، حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر مشخصات و ویژگی‌های اسلام ناب محمدی که به تعبیر مقام معظم رهبری، اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام(ره) و نظرات ایشان است، سعی کردند مسلمانان را متوجه خطری بزرگ و پنهان کنند؛ و آن خطر، راندنِ سیاست و جامعه از گسترۀ آموزه‌های اسلامی و جانشین کردنِ اسلام سرمایه‌داری و استعماری با اسلام راستین است. با نگاهی به سرفصل‌های کتاب «جدال دو اسلام» و تطبیق آن با عصر حاضر به خوبی می‌توان فهمید که تقابل بین این دو نوع اسلام، نه تنها به هیچ وجه کمرنگ نشده، بلکه ابعاد جدید و پیچیده‌تری پیدا کرده است، و اگر به خوبی شناخته نشود جامعۀ اسلامی و به خصوص جوانان مسلمان مورد هجوم تفکرات باطل قرار می‌گیرند و در مسیر دین‌داری خود دچار تردید می‌شوند.

کتاب «جدال دو اسلام» در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.