عضو تیم ملی وزنه برداری ایران نخستین مدال طلای کاروان ورزش کشورمان را بر گردن آویخت.

کیانوش رستمی ورزش ایران را طلایی کرد + عکس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از برزیل، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان 5 نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت 2:30 بامداد امروز (شنبه، 23 مرداد) روی تخته المپیک رفت و با 10 وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (2 نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت که در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک رسید.

* حرکت یک‌ضرب:

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 174 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 179 کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه 182 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه 179 کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

* حرکت دوضرب:

رستمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 215 کیلوگرمی را درخواست کرد، اما در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت کرده بود، اما موفق به مهار این وزنه نشد. وی در حرکت دوم همین وزنه را بالای سر برد تا مدالش قطعی شود.

رستمی برای حرکت سوم دوضرب وزنه 217 کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد المپیک در دسته 85 کیلوگرم که از المپیک 2000 سیدنی با 215 کیلوگرم در اختیار پیروس دیماس یونانی قرار داشت را 2 کیلوگرم ارتقا دهد که موفق به این کار هم شد و در نهایت با مجموع 396 کیلوگرم به میزان یک کیلوگرم نیز رکورد مجموع جهان و المپیک را ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

تائو تیان از چین با مهار وزنه 217 کیلوگرمی در سومین حرکت دوضرب خود در حالی‌که پیش از این 2 بار وزنه 210 کیلوگرمی را انداخته بود رکورد المپیک را به میزان 2 کیلوگرم ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

بدین ترتیب بعد از کیانوش رستمی، تائو تیان از چین با مجموع 395 کیلوگرم نایب قهرمان شد. مدال برنز هم به گابریل سینک‌رایان از رومانی با ثبت مجموع 390 کیلوگرم رسید.

به گزارش فارس، حالا و پس از برگزاری رقابت های المپیک، رکورد جهانی حرکت دوضرب و مجموع جهان با 220 و 396 کیلوگرم در اختیار کیانوش رستمی است که رکورد دوضرب آن در مسابقات جام فجر موفق به ثبت آن شده بود و رکورد مجموع را در المپیک ریو ثبت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.