قدس ‌آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اشتغال استان در بخش صنعت است گفت: اگر در این زمینه کار نکنیم و مواظب این صنایع نباشیم این ۶۰ درصد اشتغال‌زایی به خطر می‌افتد.

۶۰درصد اشتغال خراسان جنوبی دربخش صنعت است /تأمین نقدینگی و مشکلات بانکی از مشکلات واحدهای تولیدی راکد است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، عباس جرجانی در نشست خبری  اظهار داشت: تأمین نقدینگی، نبود بازار فروش، افزایش قیمت تولید و مشکلات بانکی از مشکلات واحدهای تولیدی راکد است.

وی یادآور شد: اشباع بازار و تغییر الگوی مصرفی باعث پیدایش مشکلات بازاریابی شده است که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود واحدهای تولیدی نوع تولید محصولات خود را عوض کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی افزود: واحدهای تولیدی برای رهایی از این مشکلات باید در راستای ایجاد بازار فروش چاره‌‌اندیشی کنند.

جرجانی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعال هم اکنون با ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کنند افزود: این واحدها باید مورد حمایت قرار گرفته تا تعطیل نشوند.

وی گفت: برگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید بسیار دشوار است بنابراین باید از این روند جلوگیری شود.

وی با اشاره به سامانه بهینه‌یاب بیان کرد: در این سامانه چک برگشتی، بدهی معوق و بدهیهای مالیاتی برای اخذ تسهیلات در نظر گرفته نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی  اظهار داشت: امیدواریم چرخه اقتصادی به گونه‌ای باشد که سال آینده سال پرباری برای صنایع باشد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بیشتر دارای صنایع کوچک و متوسط است افزود: 95 درصد صنایع استان جزو صنایع کوچک و متوسط است که این موضوع برمی‌گردد به اینکه صنایع کوچک به راحتی شکل می‌گیرد و قابل انعطاف است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: 60 درصد اشتغال استان در بخش صنعت است که اگر در این زمینه کار نکنیم و مواظب این صنایع نباشیم این 60 درصد اشتغال‌زایی به خطر می‌افتد.

جرجانی با بیان اینکه 65 درصد از پروانه‌های صادر شده در استان خراسان جنوبی مربوط به صنعت ساختمان است تصریح کرد: در خراسان جنوبی صنعت ساختمان در بازار مصالح تأثیرگذار است و همچنین صنعت ساختمان یکی از راهکارهای حمایت از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در سامانه بهینه یاب تصریح کرد: تاکنون 471 واحد تولیدی در سامانه ثبت نام کرده که از این تعداد 225 واحد در کارگروه‌ها بررسی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی افزود: برخی از واحدها برای تکمیل مدارک به بانکها مراجعه نکردند که باید هر چه زودتر در این راستا اقدام کنند.

جرجانی خاطرنشان کرد: سامانه بهینه‌یاب تا پایان شهریور ماه جاری بسته خواهد شد بنابراین واحدهای تولیدی برای ثبت نام در این سامانه هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی با اشاره به تولیدات داخل استان یادآور شد: در خراسان جنوبی از تولیدات داخلی حمایتی نمی‌شود که این امر نیازمند توجه همه شهروندان و دستگاههای اجرایی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی از افتتاح  5 پروژه شهرکهای صنعتی هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: از این تعداد 2 پروژه مربوط به پروژه‌های عمرانی و 3 پروژه مربوط به واحدهای صنعتی در شهرستان سرایان، فردوس و قاین است.

جرجانی اظهار داشت: افتتاح تصفیه‌خانه و آتش‌نشانی شهرستان قاین از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است که برای افتتاح تصفیه‌خانه قاین اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.