یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بعد از توافق هسته‌ای و به دنبال آن خروج ایران از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، تهدید نهادهای بین المللی علیه ایران تا حد زیادی تضعیف شده است.

بعد از توافق هسته‌ای تهدید نهادهای بین‌المللی تا حد زیادی تضعیف شده است

به گزارش قدس آنلاین،حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ایران دو دسته تهدید جهانی و منطقه‌ای دارد، گفت: قبل از توافق هسته‌ای به دلیل اینکه پرونده ایران ذیل ماده 24 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار گرفت،‌ تهدید علیه ایران جهانی و ملموس شد؛ البته در همان زمان نیز اعتقاد ما بر این بود که آمریکایی‌ها خودشان می‌دانستند جنگ با ایران نتیجه لازم را نمی‌دهد و به همین خاطر وارد این فضاها نشدند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران بعد از توافق هسته‌ای از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شد دیگر امکان جنگ از سوی نهادهای بین‌المللی علیه ایران وجود ندارد ولی در عین حال هنوز امکان عملی جنگ علیه ایران منتفی نشده است؛ چون تهدید عملی از سوی کشورهای منطقه‌ای و دشمنان خارجی که ممکن است وارد فضای انتحار شوند، وجود دارد.
فلاحت پیشه با این توضیح که در فضای امروز دنیا، جنگ بخشی از انتحار است، گفت: برخی کشورها در منطقه در مسیر انتحار قرار گرفتند؛ به طوری که حتی رییس جهور قدرت اول نظامی دنیا یعنی آمریکا نیز رسما گفت که جنگ برای آن‌ها انتحار است؛ این  یعنی ممکن است کشورهای منطقه نیز دچار فشارهای انتحاری از سوی مرتجعین، صهیونیست‌ها و سایرین شوند؛ چون آن‌ها یکسری خطوط قرمز امنیتی همچون تاج سلطنتی در عربستان و کشورهای مرتجع و امنیت پایدار رژیم صهیونیستی دارند که در شرایط کنونی روز به روز این خطوط تهدید می‌شوند.
به گفته وی، با توجه به این شرایط باید سیاست‌های دفاعی کشور برای مقابله با این بخش از دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای کماکان حفظ شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه دشمن تهدید علیه ایران را کنار نگذاشته گفت: دشمن به دلیل ناتوانی در برابر انسجام ایرانی‌ها وارد فضای جنگ با ایران نشد، ولی اگر خدایی ناکرده مردم ایران دچار چالش شوند و اختلافات درونی و نارضایتی شکل گیرد، سیاست دشمن بر هم زدن انسجام داخلی و بعد جنگ است؛ به عبارتی آن‌ها به دنبال بر هم زدن تعادل در ایران و بعد جنگ هستند که سیاست‌های جنگی آن‌ها خطرناک‌تر از گذشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.