قدس آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های جشن میلاد عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های ولادت امام رضا(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن یازدهم ماه ذی‌القعده، سالروز میلاد فرخنده میلاد عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ویژه برنامه جشن باشکوهی در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح روز شنبه 23 مرداد ماه و در آستانه شب میلاد فرخنده آن امام همام در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم اجتماع عظیم رضویون و گلباران حرم مطهر رضوی ساعت 17 روز شنبه 23 مرداد ماه و در آستانه شب میلاد امام رئوف، با حضور خادمان، زائران و مجاوران امام رضا(ع) در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود و حاضران در این مراسم با شاخه‌های گُل به سمت بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی حرکت کرده و این گُل‌ها تقدیم امام رضا(ع) می‌کنند و سپس در صحن جامع رضوی حاضر می‌شوند و در این مکان مقدس آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداح و ذاکر اعل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدجعفر ماهرخسار به مولودی خوانی و مدیحه سرایی می‌پردازد.

حسینی تصریح کرد: مراسم شب ولادت امام رضا(ع) و جشن پیروزی مقاومت 33 روزه حزب الله به صورت همزمان از ساعت 20:30 تا 22:30 روز شنبه 23 مرداد ماه در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمد واعظی و ابوالفضل مشکینی به مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

وی تأکید کرد: مراسم جشن ویژه روز میلاد مسعود حضرت رضا(ع) از ساعت 10 تا 12 روز یکشنبه 24 مرداد ماه در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدمهدی میرداماد، احمد واعظی و محمود کریمی به مولودی خوانی و مدیحه سرایی، علی زمانیان شاعر آئینی به شعر خوانی و گروه‌های سرود و تواشیح به همخوانی در وصف این امام همام می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام رضا(ع) نخستین اجلاسیه عتبات مقدسه جهان اسلام با حضور 15 تولیت اماکن مقدسه ایران، عراق و سوریه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی از تاریخ 24 تا 26 مرداد ماه از ساعت 9 تا 12 به مدت سه روز برگزار می‌شود

حسینی گفت: همزمان شام میلاد امام رضا(ع)، محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان برجسته از ساعت 20:30 تا 22:30 روز یکشنبه 24 مرداد ماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور در این مراسمات ویژه عموم زائران و مجاوران روزه‌دار بوده و حاضران ضمن بهره‌مندی از این برنامه‌های نورانی و معنوی می‌توانند با الگوگیری از ویژگی‌های برجسته عالم آل محمد(ص) حضرت امام رضا(ع) بتوانند سبک زندگی رضوی را در زندگی‌های خود پیاده نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.