محمد جواد ظریف و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیران امور خارجه و کشور هفته جاری با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوال های نمایندگان پاسخ می دهند.

وزیران خارجه و کشور به کمیسیون امنیت ملی می روند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا و براساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در کمیسیون های تخصصی و خاص به موارد زیر رسیدگی خواهند کرد.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
در این کمیسیون فردا - یکشنبه - از شخصیت شیخ عیسی قاسم رهبر دینی بحرین تجلیل می شود و سپس روند اجرای برجام با حضور سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و اموربین الملل وزیر امورخارجه (رییس ستاد اجرای برجام) بررسی می شود.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم سه شنبه نیز به بررسی و جمع بندی نهایی طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون می پرداند و در ادامه از وزیر امورخارجه دعوت شده است تا به سوال مشترک احمدعلی کیخا، حبیب اله دهمرده و حسینعلی شهریاری نمایندگان مردم زابل و زاهدان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد (5 فقره) پاسخ دهد.
همچنین وزیر کشور قرار است با حضور در این کمیسیون به سوال های علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و سوال مشترک مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پاسخ دهد.

**کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
نشست اعضای ثابت این کمیسیون روز یکشنبه برای بررسی گزارش تهیه شده درباره مسکن مهر با حضور نمایندگان وزارت مسکن وشهرسازی برگزار می شود.
سه شنبه نیز نشست اعضای ثابت این کمیسیون برای بررسی کارشناسی طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور، طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مقامات و مدیران و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص با حضور نمایندگان دولت، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی و مرکز پژوهش ها برگزار می شود.

**کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی
طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی دولتی روز یکشنبه در این کمیسیون رسیدگی می شود.

** کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
بررسی پیشنهادهای کمیته آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه و بررسی پیشنهادهای کمیته تحقیقات و فناوری درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار یکشنبه اعضای این کمیسیون قرار دارد.
دوشنبه نیز بررسی پیشنهادهای کمیته آموزش و پرورش درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه و سه شنبه بررسی پیشنهادات کمیته آموزش عالی و پزشکی درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه و بررسی پیشنهادات کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار نمایندگان عضو این کمیشسیون قرار دارد.

**کمیسیون اجتماعی
لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد و طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی (ویژه مقامات و مدیران) نیز فردا در این کمیسیون بررسی می شوند.
ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کارگروه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز دوشنبه در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد.
نمایندگان عضو این کمیسیون روز سه شنبه به ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اتکا) به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جمع بندی نهائی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دعوت از فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه گزارش اقدامات ناجا پیرامون تأمین امنیت اجتماعی شهروندان، بررسی تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق، مزایا و پاداش در دستگاه ها، بانک ها، شرکت ها و مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیردولتی می پردازند.

**کمیسیون اقتصادی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1399-1395)، ادامه بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی(اعاده شده از شورای نگهبان)، ادامه بررسی طرح اصلاح مواد (3)، (6) و (24) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی (اعاده شده از شورای نگهبان) می پردازند و در ادامه یک نفر را برای عضویت در هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای معرفی به صحن مجلس انتخاب می کنند.
جلسه کارگروه مالیاتی در ارتباط با ادامه بررسی طرح یک فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور، ادامه بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جلسه کارگروه بررسی لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار دوشنبه اعضای این کمیسیون قرار دارد.
نمایندگان عضو این کمیسیون روز سه شنبه ادامه بررسی لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی را در دستور کار خود دارند.

**کمیسیون انرژی
اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور، ادامه بررسی و جمع بندی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارند.
دوشنبه نیز گزارش ریاست کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص تبیین الزامات سیاست های کلی انرژی قرائت و بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد، بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بردرآمد به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی، بررسی لایحه اصلاح تبصره(5) الحاقی ماده(24) قانون معادن مصوب1392، بررسی لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور، بررسی طرح یکسان سازی مزایا، حقوق و امتیازات کارکنان قرارداد معین کارور (اپراتور)های برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی، بررسی لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره برداری از نیروگاه های برق آبی مارازاد و اردوباد را در دستور کار دارند.
سه شنبه نیز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با حضور در این کمیسیون گزارشی ارایه خواهد کرد و سپس نمایندگان عضو به بررسی لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان راجع به احداث و بهره برداری از نیروگاه های جریانی بر روی رودخانه ارس با حضور مسؤولین و کارشناسان وزارتخانه های نیرو، امورخارجه و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، بررسی طرح کاهش آلودگی هوای کشور با حضور مسؤولین و کارشناسان وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک با حضور مسؤولان و کارشناسان وزارتخانه های نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور اقتصادی و دارایی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می پردازند. 

** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
یکشنبه آینده از مسؤولان ذی ربط جهت ارائه گزارش عملکرد چهارماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها و جمع بندی نهائی آیین نامه داخلی کمیسیون و تشکیل کمیته های چهارگانه در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون دعوت شده است.
رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز روز سه شنبه در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون بهداشت و درمان
ادامه رسیدگی به لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار اعضای کمیسیون بهداشت و درمان قرار دارد و دوشنبه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه ادامه می دهند.
سه شنبه جاری نمایندگان عضو به ادامه بررسی و جمع بندی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه می پردازند.

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
اعضای این کمیسیون نشست مشترک با شهردار تهران روز یکشنبه به منظور تبادل نظر درخصوص لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1399- 1395)، بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1399- 1395) و بررسی طرح حمایت از معلولان و سالمندان در عبور و مرور در دستور کرا این کمیسیون قرار دارد.
سه شنبه جمع بندی پیشنهادات درخصوص لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بررسی کلیات طرح دهیاری ها، بررسی کلیات لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور نیز در دستور کار نمایندگان این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون صنایع و معادن
جلسه کارگروه ویژه این کمیسیون با نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروزبرگزار می شود، فردا نیز در این کیسیون طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی رسیدگی می شود.
اعضای این کمیسیون سه شنبه به ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می پردازند و پس از آن گزارش وزیر نفت از عملکرد و برنامه های وزارتخانه را استماع می کنند.

**کمیسیون عمران
روز یکشنبه نمایندگان عضو این کمیسیون بررسی مواد ارجاعی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را ادامه می دهند و دوشنبه نیز بررسی پیشنهادات واصله توسط کمیته های تخصصی درمورد لایحه احکام موردنیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی در محل وزارتخانه برگزار می شود.
نمایندگان عضو روز سه شنبه به بررسی پیشنهادهای الحاقی و جمع بندی گزارش لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می پردازند.
همچنین اعضای کمیسیون عمران در ادامه جلسه روز سه شنبه به بررسی موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمبابوه، بررسی موافقتنامه حمل و نقل بین المللی مسافر و کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان، تصویت اصلاحات مقررات بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا، تصویب مقررات بین المللی جلوگیری از تصادم در دریا، تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها 1973 (مارپل 1973/78) - مصوب 1380 - و الحاقات بعدی آن می پردازند.

**کمیسیون فرهنگی
روزیکشنبه بررسی مسائل فرهنگی استان خراسان رضوی و همچنین شرکت در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، سه شنبه ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون قضایی و حقوقی
نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه به استماع ارائه گزارش عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی با حضور ریاست آن سازمان خواهند پرداخت و سپس بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل های) اول و دوم الحاقی به کنوانسیون های ژنو، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی، بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند.
سه شنبه نیز نمایندگان عضو این کمیسیون میزبان وزیر دادگستری جهت پاسخگویی به سؤالات عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، احمدعلی کیخا نماینده زابل، زهک و هیرمند، محمدعلی پورمختار نماینده کبودراهنگ، محمد دهقانی نقندر نماینده چناران و طرقبه، نادر قاضی پور و حسینعلی حاجی نمایندگان ارومیه و شاهین شهر و میمه و علیرضا ابراهیمی نماینده رامیان و آزادشهر خواهند بود.

**کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
روز یکشنبه بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد.
دوشنبه نیز لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بررسی می شود و سه شنبه بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هـوا در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.