۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 411981

سخنگوی وزارت خارجه گفت که ممنوعیت سفر تورهای گردشگری ایران به ترکیه لغو شده و تورها می‌توانند نسبت به اعزام تورهای گردشگری به این کشور همسایه اقدام نمایند.

خبر قاسمی  برای تورهای گردشگری به ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال تعدادی از خبرنگاران، درخصوص تفاهمات صورت گرفته در سفر دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه گفت: سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به این کشور که با استقبال گرم مقامات ترکیه همراه بود، را سفری سازنده و در جهت منافع مردم دو کشور می‌دانم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این سفر مذاکرات طولانی و مفصلی درخصوص مسائل سیاسی دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و سایر مسائل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این دیدارها و مذاکرات به عمل آمده پیرامون همکاری‌های دوجانبه، تفاهمات و توافقاتی صورت پذیرفت.

بهرام قاسمی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد چگونگی سفر گردشگران ایرانی به ترکیه اضافه نمود: با توجه به درخواست طرف ترکیه‌ای پیرامون برقراری مجدد تورهای گردشگری ایران به مقصد ترکیه و از آنجائیکه دولت ترکیه علاقمند به برقراری مجدد این تورها است و گردشگران ایرانی را جزء بهترین گردشگران و بازدید کنندگان از این کشور می‌دانند، در مورد امنیت و رفاه حال گردشگران ایرانی قول‌های مساعدی را به طرف ایرانی اعلام داشته‌اند، طرف ایرانی پذیرفت که ممنوعیت سفر تورهای گردشگری به ترکیه با توجه به پذیرش تعهدات لازم از سوی دولت ترکیه را لغو نماید و از این پس آژانس‌های مسافرتی کشورمان می‌توانند به صلاحدید و با بررسی‌های همه جانبه و ایجاد تمهیدات لازم و مناسب و مورد نیاز شهروندان ایرانی در هماهنگی و تماس با شرکای ترکیه‌ای خود نسبت به اعزام تورهای گردشگری به این کشور همسایه اقدام نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید نمود: رفع ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به همراه تورهای گردشگری توسط آژانس های ایرانی به معنی سلب مسئولیت آژانس‌ها و مؤسسات گردشگری نخواهد بود و آنها باید طی تفاهمات دقیق و بررسی شرایط در جهت فراهم ساختن رفاه کامل گردشگران ایرانی اقدام لازم به عمل آورند.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: ساز و کارهای لازم و چگونگی آغاز مجدد این فرآیند و اقدامات مقتضی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متعاقباً و بعد از هماهنگی‌های لازم اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.