قدس آنلاین: رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: برای نخستین بار طرح بورسیه دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود.

طرح بورسیه دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی خلیل زاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن عرض تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده امام رضا(ع)، اظهار داشت: وظیفه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نشر و ترویج فرهنگ رضوی در حوزه های علمی و پژوهشی است و آستان قدس رضوی هم در این دو حوزه برنامه های ویژه ای را طبق دستور تولیت این آستان مقدس در برنامه کاری این دانشگاه لحاظ کرده و در این راستا برای نخستین بار طرح بورسیه دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود.

وی افزود: مخاطبان این طرح داوطلبان مستعدی هستند که تمایل دارند در همجواری امام رضا(ع) باشند و شاید به لحاظ مالی هم با مشکل مواجه باشند که در این راستا مصوب شد این دانشجویان مستعد تحت پوشش قرار بگیرند و خدماتی همچون اسکان رایگان، تغذیه رایگان و کمک هزینه تحصیلی شاملشان شود که باید به لحاظ کم برخوردار بودن و بضاعت مالی مورد تایید مراجع 4 گانه (کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، معاونت امداد محرومان و مستضعفان آستان قدس رضوی و خیریه های معتبر) باشند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: معافیت از شهریه تحصیلی ثابت و متغیر به صورت 100 درصد، کمک هزینه تحصیلی ماهانه 50 هزار تومان، خوابگاه دانشجویی رایگان و سلف سرویس رایگان است که این شرایط ویژه تأییدشدگان با معدل 19 به بالا است و معدل 18 تا 19 شامل تخفیف 80 درصدی و 17 تا 18 شامل تخفیف 70 درصدی می شوند.

خلیل زاده با اشاره به اینکه کلاس های دنشگاه بین المللی امام رضا(ع) در 16 رشته انسانی و فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی دایر است، تصریح کرد: از مهر ماه 95 هم دو رشته روانشناسی برای بانوان و تربیت بدنی برای بانوان و آقایان دایر می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اولیه برای بورسیه دانشجویی این دانشگاه 250 نفر بوده است، تأکید کرد: البته محدودیتی در این رابطه لحاظ نشده و افراد دارای شرایط خواسته شده با تایید مدارک ارائه شده پذیرش می شوند  و این افراد از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می شوند و درخواست ها تا ساعت 24 روز دوشنبه 25 مرداد ماه قابل پذیرش است و نتایج نهایی هم در روز چهارشنبه 27 مرداد ماه اعلام می شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)  وضعیت اشتغال دانشجویان این دانشگاه را از نکات مورد توجه مسئولان آستان قدس رضوی دانست و گفت: آینده تحصیلی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مورد توجه بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه در شرایط برابر در اولویت جذب آستان قدس رضوی قرار می گیرند.

خلیل زاده با اشاره به برگزاری طرح تاک دانش، گفت: طرح تاک دانش در دوران تحصیل دانشجویان با عنوان توانمند سازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی برگزار می شود و امیدواریم که در پایان طرح شاهد فارغ التحصیل بیکار نباشیم و بتوانیم الگویی مؤفق در بحث اشتغال فارغ تحصیلان دانشگاهی برای دیگر دانشگاه ها باشیم.

وی افزود: در حال حاضر برنامه ای برای بورسیه خارج از کشور دانشجویان این دانشگاه نداریم، اما عکس آن در حال اجرا است و دانسجویان خارجی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بورسیه شدند که بیشتر از کشور عراق هستند و برنامه ریزی هایی هم جهت بورسیه شدن دانشجویان دیگر کشورها صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)  درباره آخرین رتبه این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در آخرین رتبه بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح یک دانشگاه های غیردولتی کشور قرار گرفته است و در میان دانشگاه های دیگر کشورها هم از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.

خلیل زاده تصریح کرد: برگزاری اردوهای کوتاه مدت دانشجویی پیش بینی شده است که دانشجویان یک ترم مهمان شده و همجوار امام رضا(ع) می شوند و از این گروه تنها شهریه متغیر دریافت می شود و پرداخت شهریه ثابت نیز برعهده دانشگاه مبدأ است؛ همچنین اسکان و تغذیه آنها نیز به صورت رایگان است.

وی تأکید کرد: طرح نخبه پروری در جهت ارتقاء سطح کیفی دانشجویان و نخبگان علمی اجرا می شود که این طرح برای معدل 18.5 به بالا رایگان و برای معدل 18 تا 18.5 به صورت 50 درصد است و در این رابطه پذیرش 100 نفر  به صورت رایگان و پذیرش 200 نفر با تخفیف 50 درصدی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)  در رابطه با آخرین آمار اساتید و دانشجویان این دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) 6 هزار و 65 استاد و دانشجو دارد که شامل 65 استاد (55 نفر تمام وقت و 10 نفر پاره وقت) و 6 هزار دانشجو (5700 دانشجوی ایرانی و 300 دانشجوی خارجی) بوده است و آمار درصدی اساتید 60 درصد آقا و 40 درصد خانم و آمار درصدی دانشجویان به صورت مساوی 50-50 بوده است؛ همچنین 600 استاد مدعو هم به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه همکاری دارند.

خلیل زاده در پایان گفت: با نظر تولیت فقید آستان قدس رضوی کلاس های دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در دو پردیس اسرار ویژه آقایان در خیابان اسرار و رضوان ویژه بانوان در بولوار فلسطین دایر شده است و این دانشگاه مورد حمایت تولیت جدید این آستان مقدس هم واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.