دکتر خالد قدومی

وعده نابودی اسرائیل در نگاه رهبر انقلاب ایران و شیخ احمد یاسین

بیشک حوادثی که طی 5 سال گذشته در منطقه رخ داد به‌نوعی بر مجموعه جبهه‌بندیها و محورها در منطقه تأثیر گذاشه است و متأسفانه بر اثر این تحولات و حوداث سهم فلسطین از این تأثیرات منفی بود بهطوری که آرمان فلسطین از نردبان اولویت توجهات منطقه تنزل یافته است.

به دلایل گوناگون، جنگهای طایفهای، قومی و مذهبی ضربه سختی بر وحدت مسلمانان که ستون و رکن اصلی حمایت از مقاومت در قبال رژیم صهیونیستی به شمار میرفت، وارد آورد. اگر چه مکتب مقاومت در سالهای اخیر و سه جنگ گذشته در لبنان و غزه توانست ضربه شدیدی بر پیکر رژیم صهیونیستی زده و درسهای سختی به او بدهد و باعث گردید که دشمن قبل از اقدام به تعدی و تجاوز، بارها و بارها درباره عاقبت کار خود اندیشه کند. اما به دلیل سیاست‌های غلط و وابستگی برخی از کشورهای عربی امروز بجای آنکه  رژیم صهیونیستی یگانه دشمنمسلمانان در منطقه  و متزلرل و ناتوان باشد، جنگ در کشورهای اسلامی و میان مسلمانان جریان دارد. کسانی که امروزه در منطقه جان میبازند، صرفنظر از قوم و طایفه و مذهبشان، فرزندان این منطقه و برادران دینی هستند. بنابراین تهدید بالقوهای که منطقه را در هم می نوردد، هم خارجی و هم داخلی است.

تهدید خارجی از جانب دشمنان راستین منطقه است که عبارتند از رژیم صهیونیستی، کشورهای استکباری و حکومتهای دیکتاتوری. اما تهدید داخلی که قاعدتاً باید تعامل با آن و مهارش آسانتر باشد، متأسفانه خطرناکتر شده‌است.ما چه عرب و چه مسلمان و یا سنی و شیعه میتوانیم تهدید خارجی را با وحدت خود مهار و بیاثر سازیم. جنبش مقاومت اسلامی حماس در روابط با برادران خود چه عرب و چه مسلمان اصل توازن را مراعات کرده و مد نظر دارد. ما بر خود فرض می‌دانیم که از همه تلاشهای امت اسلامی در جهت یاری‌رساندن و احقاق حق مسلّم ملت فلسطین بهره بگیریم. از سویی ، ما در هیچیک از امور داخلی و مناقشات بین منطقهای دخالت نمیکنیم واز طرفی دیگر، همگان با هر مشرب و اعتقادی درباره مسأله فلسطین اتفاق نظر دارند. لذا از همه برادران جهان اسلام انتظار داریم که فلسطین را از آتش سوزان کشمکش‌های منطقهای دور نگاه دارند. قدس و آزادسازی کل فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر صیونیستی خط قرمزی است که نمیتوان در قبال آن عقب نشست و یا از آن چشمپوشی کرد. این مسأله جای هیچ بحثی ندارد زیرا نه در دایره  تفسیر و تحلیل می‌گنجد و نه در حوزه همه‌پرسی جای دارد و قاعدتاً همهپرسی در مورد مسأله‌ای که از اساس رد شده است،  معنایی ندارد. یکی از اشتباهات فاحش این است که برخی از تحلیلگران سیاسی، بین دیدگاه مقاومت حماس در چارچوب طرح فراگیر فلسطین  و طرح سیاسی ملی فلسطین که مورد اجماع همه گروههای مقاومت فلسطینی عضو و غیرعضو سازمان آزادیبخش فلسطین است و به پذیرش کشوری با حاکمیت کامل فلسطینیان (متضمن حق بازگشت و قدس) بر اراضی چهارم ژوئن 1967 استناد دارد، خلط مبحث میکنند ودچار خطای نابخشودنی به‌رسمیتشناختن رژیم صهیونیستی میشوند. ما برای رژیم صهیونیستی در ذرهای از خاک فلسطین، از شمالیترین تا جنوبیترین و از منتهی‌الیه شرق تا غرب آن، هیچ حقی قایل نیستیم. ما فلسطین را کلّ لایتجزا و تفکیکناپذیر میدانیم و هیچ موجودیتی برای رژیم صهیونیستی قایل نیستیم. از حسن تصادف است که دیدگاههای راهبردی ما درباره زوال رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران تطابق دارد. شیخ شهید احمد یاسین زوال رژیم صهیونیستی را تا 16 سال آینده پیشبینی کردند و مقام معظم رهبری ایران نیز زوال این رژیم را در بازه زمانی 2 دهه پیشبینی کردند. البته هنوز زود است که مدعی شویم توانسته‍‌ایم کار بزرگ و مهمی در راستای حقوق و منافع ملت ستمدیده فلسطین و تحقق این وعده انجام دهیم  اما از تمامی جوانان و نخبگان میخواهیم که به رویارویی خود با توسعه طلبی و جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش برای نشان دادن و اثبات هویت مقاومت به  جهانیان ادامه دهند تا ایت وعده الهی محقق شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    به حول قوه الهی و اتحاد و همدلی تمام مسلمین جهان (شیعه و سنی)باهدایت و رهبری فرماندهان سپاه مسلمانان پیروزی فلسطین عزیز و نابودی رژیم جعلی وملعون صهیونیست غاصب نزدیک است إن شااله