اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران امروز توسط وزیر ارتباطات رسما افتتاح شد.

 نخستین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران که طی سه سال گذشته با استفاده از توان طراحی و پیمانکاری داخلی با ظرفیت 20 هزار سرور مجازی و با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومان در شرکت افرانت احداث شده امروز توسط وزیر ارتباطات رسما افتتاح شد.

پیش از این دولت در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات حمایتهایی را از بخش خصوصی داشت و امروز نیز با حمایت از دیتا سنتری که یکی از ارکان اصلی شبکه ملی اطلاعات و ارتقاء دهنده امنیت و حریم شخصی کاربران ایرانی است، نشان داد که در این مسیر مصمم است.

 وزیر ارتباطات گفته بود که با راه‌اندازی دیتاسنترهای داخلی، میزبانی خدمات اینترنتی مورد علاقه کاربران ایرانی در دیتاسنترهای داخلی فراهم شده و ضمن ارتقاء امنیت و حریم شخصی کاربران باعث افزایش سرعت، کیفیت دسترسی و کاهش هزینه‌های تمام شده خدمات می‌شود.

علاوه بر اینکه توسعه دیتاسنترهای داخلی راه برای توسعه خدمات الکترونیکی از جمله دولت و تجارت الکترونیکی شبکه‌های اجتماعی بومی را هموار می‌کند باید گفت که این موضوع نقش مستقیمی بر توسعه کسب و کارهای دیجیتالی دارد.

این دیتاسنتر که امروز به بهره‌برداری رسید 2 مگاواتی و در فضایی به وسعت 1500 متر مربع که شامل سالنهای سرور و تجهیزات زیرساخت آی تی با ظرفیت هزار سرور ابری و ذخیره‌سازی 6 پتابایت اطلاعات می‌شود.

زیر ساخت برق دیتاسنتر به ظرفیت 2 مگاوات از دو مسیر مجزای 20 کیلوولت و از طریق دو دستگاه ترانسفروماتور تامین می‌شود.

قاسم‌زاده مدیر عامل شرکت افرانت با اشاره به حمایتهای دولت از ایجاد این دیتاسنتر ابری گفت: مجموع حمایتهای دولت در راه‌اندازی این دیتاسنتر ابری معادل 16 میلیارد تومان از کل سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی بوده است که از این میزان حدود 60 درصد از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و 40 درصد توسط وزارت ارتباطات و صندوق حمایت الکترونیک صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تاثیر دیتاسنترهای ابری بر اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال گفت: شرکت ما به عنوان پیشگام در توسعه و راه‌اندازی دیتاسنترهای ابری در ایران به منظور ایفای بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در نظر دارد تعداد یکصدعدد سرور ابری را به صورت رایگان برای مدت یک سال به کارآفرینان معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات واگذار کند.

به گفته قاسمی توسعه این دیتاسنتر در اوج تحریمهای بی‌سابقه علیه کشورمان صورت گرفته و تنها با همت و تلاش نیروهای جوان ایرانی شاهد تحقق آن هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.