قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:مدیران استانی در جهت حل مشکلات با انعطاف پذیری و نگاه مثبت قدم بردارند

مدیران استانی با نگاه مثبت مشکلات را حل کنند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرضا صالحی در نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت به مناسبت گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت:جهت حل مشکل اشتغال استان باید به سمت مشاغل ارزان قیمت، خرد و متوسط و استفاده از ظرفیت های شهرک های صنعتی رفت.

وی در ادامه اضافه کرد:باید سرمایه گذاری ها به سمت سرمایه گذاری پایدار هدایت شود تا شاهد ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف بود.
صالحی خطاب به مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی که عمده ترین مشکلات خود را در بخش امور مالیاتی و بانک ها عنوان کرده بودند، اظهار داشت: چنین مشکلاتی برای تمام واحدها وجود دارد اما نظام بانکی و امور مالیاتی در چارچوب قوانین و مقررات حرکت می کنند لذا حل این مشکلات در دست ما نیست.
وی ادامه داد:امیدواریم زبان نقد ما در جهت ایجاد وحدت، یکپارچگی، داشتن هم افزایی بیشتر و اصلاح امور باشد تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.
صالحی تصریح کرد: در مسیر حل مشکلات چیزی با عنوان نمی شود" نداریم و از سوی دیگر هم نباید از یک مدیر استانی انتظار نادیده گرفتن قوانین و مقررات را داشت.
وی با بیان اینکه اگر سود بانکی برای تولید کننده ها بالا است افزود: برطرف شدن این مشکل از عهده من و شما خارج است بلکه اقدامات ملی نیاز دارد و هم اکنون نیز برای پایین آوردن سود بانکی برای کمک به تولید کننده ها اقداماتی انجام شده که امیدواریم عملیاتی شود.
صالحی بیان کرد:برای تمام مشکلات مطرح شده در این نشست باید زمان پیگیری اختصاص داد و اینکه راهکارهای برون رفت از چنین مشکلاتی نیز مطرح و رسیدگی شود.
وی بهبود فضای کسب و کار را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود:از مدیران استانی مرتبط با بخش صنعت انتظار داریم از حداکثر اختیارات خود استفاده کرده و کمتر از دستگاه های ملی استعلام بگیرند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه 63 درصد بنگاه های اقتصادی این استان از ظرفیت پایینی استفاده می کنند، گفت: 81 بنگاه اقتصادی استان هم اکنون با ظرفیت پایین فعالیت دارند که اگر به آنان کمک شود و 50 درصد بتوانند با چرخه تولیدی بالا  در بازه زمانی یکسال کار کنند بیش از 800 شغل بدون اینکه هزینه کرده باشیم و نیاز به سرمایه گذاری زیادی داشته باشد، ایجاد خواهد شد.
*استفاده از محصولات داخل استان

محمدرضا صالحی خاطرنشان کرد:تمام ادارات و دستگاه های اجرایی موظف هستند تا از محصولات داخل استان استفاده کنند که امیدواریم به زودی شاهد رشد و شکوفایی در بخش صنعت و معدن استان باشیم.
*ابطال 40 پروانه معدن

رییس انجمن معدن خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، در تشریح مشکلات گفت:با توجه به اینکه بیش از 40 پروانه معدن در حال ابطال است که علت اصلی آن عدم فعالیت های معدنی است.
جاویدی در ادامه با غریب خواندن بخش معدن استان اظهار داشت:انتظار داریم تغییر نگرشی در اولویت های استان صورت گیرد چرا که بخش معدن استان پتانسل های قابل توجهی دارد.
جاویدی مشکلاتی همچون تغییر نگرش مدیران بانکی در بخش تسهیلات، حل مشکلات صدور کارت بازرگانی و مشکلات مالیاتی  و دارایی را از عمده ترین مشکلات این حوزه عنوان کرد.
*فروش عمده ترین مشکل صنایع غذایی

ابوطالبی رییس انجمن صنایع غذایی استان نیز در این نشست مشکل عمده بخش صنایع غذایی را فروش عنوان کرد و گفت:خواستار حمایت کامل از مجموعه کوچک و محصولات تولید داخل استان توسط دستگاه های اجرایی هستیم و اینکه مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال نیز حل شود.
نقی زاده رییس انجمن صنایع فلزی استان نیز خواستار حمایت ویژه و توسعه واحدهای تولیدی در راستای افزایش ایجاد اشتغال شد.
استاندار خراسان شمالی پس از استماع مشکلات مدیران واحدهای تولیدی ،با تاکید بر اینکه هیچ واحد صنعتی در استان نباید تعطیل شود، گفت: بانک ها برای واحد ها اجرائیه صادر کنند اما آنان را تعطیل نکنند.
صالحی اشاره ای به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نیز کرد و افزود: مصوبه هایی در راستای آسان سازی دریافت خدمات و تسهیلات از بانک ها  به تصویب رسیده  که اگر هر بانکی این امر را رعایت نکرد موضوع را به ما منتقل کنید.
گفتنی است در پایان این نشست از واحدهای تولیدی نمونه استانی و کشوری تجلیل بعمل آمد

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.