نایب رئیس دوم مجلس خطاب به کواکبیان گفت: بهتر است نمایندگان ایرادات بنی‌اسرائیلی لایحه برنامه ششم توسعه نگیرند.

کواکبیان «ایراد بنی‌اسرائیلی» می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 مرداد) با استناد به اصول 136 و 137 قانون اساسی گفت: احکامی که دولت به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس کرده، معلوم نیست که آیا واقعا خود برنامه و یا احکام برنامه است. 

وی افزود: اگر این لایحه‌ای که از سوی دولت تقدیم مجلس شده لایحه برنامه است بنابر این نیازی به تشکیل کمیسیون تلفیق نیست و کمیسیونهای تخصصی باید آن را بررسی کنند. این موضوع واقعا برای ما جای سوال است؛ تقاضا می‌کنم هیئت رئیسه مجلس به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش تسنیم، علی مطهری نایب رئیس اول که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر کواکبیان اعلام کرد: دولت متنی را که ارائه کرده تحت عنوان لایحه برنامه ششم بوده بنابر این بررسی این لایحه نیازمند تشکیل کمیسیون تلفیق است. 

وی افزود: امیدوارم هر چه زودتر این لایحه در مجلس بررسی شود تا کار کشور روی زمین باقی نماند، زیرا دولت باید بودجه 96 را براساس قانون برنامه ششم توسعه تهیه و تدوین کرده و به مجلس ارائه کند. 

مطهری تصریح کرد: بهتر است خیلی ایرادات بنی‌اسرائیلی به لایحه برنامه ششم نگیرید، زیرا در صورت تاخیر در تصویب این لایحه دولت مجبور به ارائه بودجه 96 در اسفندماه می‌شود و از آن طرف هم ناچار به تصویب بودچه چند دوازدهم در سال آینده هستیم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.