معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از جمع‌آوری ۸۰۰ متکدی از ۱۲ محور آلوده شهر تهران طی یک هفته اخیر خبر داد.

 جمع‌آوری ۸۰۰ متکدی از ۱۲ محور آلوده شهر تهران

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی عبداللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی چندین جلسه با استاندار تهران برگزار شده است،‌ اظهار داشت: در حوزه اعتیاد و تکدی‌گری نیز با وزیر کشور جلسه عمومی برگزار و گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در این زمینه ارائه شد.
وی از تشکیل کارگروهی برای بررسی دقیق معضل متکدیان و شبه‌ متکدیان خبر داد و گفت: متکدیان و شبه متکدیان در تهران وضعیت خوبی ندارند از این رو حدود یک هفته است که جمع‌آوری این افراد را در 12 محور آلوده شهر آغاز کرده‌ایم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران تصریح کرد: در جریان این اقدام 800 متکدی جمع‌آوری شدند که برخی از آنها اتباع بیگانه و برخی دیگر معتاد بودند که به کمپ‌های ماده 16 تحویل داده شدند، کودکان کاری که در این این افراد قرار داشتند نیز به بهزیستی تحویل داده شدند.
وی با اشاره به اینکه جلسات خوبی با فرمانداری و استانداری تهران برگزار شد،‌ افزود: یک دوره جمع‌آوری معتادان از سطح شهر انجام شد اما برای اینکه بتوانیم اقداماتی در این حوزه انجام دهیم،‌ قصد داریم ظرفیتی بالغ بر 1200 الی 1500 نفر ایجاد و با همکاری نیروی انتظامی مدیریت کنیم.
عبداللهی گفت: 2 مکان برای این امر در حال آماده‌سازی است که شرایط ماده 15 را داشته باشد و بتوانیم معتادان را بعد از ترک در مراکز بهاران نگهداری کنیم. طبق نگاه علمی و کارشناسی معتادان بعد از ترک باید 6 الی 9 ماه در مراکز بهاران نگهداری شوند تا شرایط حضور آنها در جامعه فراهم شود.
وی در ادامه اظهار داشت: وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه جمع‌آوری متکدیان مشخص است اما مردم انجام اقدامات مؤثر در این حوزه را از شهرداری و نیروی انتظامی مطالبه می‌کنند و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحیح باید اعلام کنند که سایر دستگاه‌ها چه وظایفی در این حوزه دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.