قدس ‌آنلاین- بیرجند: راه آهن شرق کشور مستقر درشهرستان طبس با شرکت معدنی صدرپاژ برای حمل سالانه ۷ میلیون تن زغال سنگ تفاهم نامه منعقد کرد.

حمل سالانه ۷میلیون تن زغال سنگ توسط راه ‌آهن شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، مدیرکل راه آهن شرق دراین خصوص گفت: مطابق قانون احداث خطوط فرعی و انشعاب بر عهده طرف دیگر قرار داد است که اخیراً راه آهن نیز در ساخت آن مشارکت می‌کند.

محمدابراهیم اقبالی در نشست مشترک با مدیران چینی شرکت معدنی صدر پاژ افزود: این شرکت قصد سرمایه‌گذاری در معادن زغال سنگ منطقه را دارد که به این شرکت پیشنهاد شد در کوتاه مدت از تأسیسات موجود در ایستگاه رباط استفاده و سپس یک خط بارگیری در محدوده ایستگاه ریزو احداث و در بلندمدت نیز نسبت به احداث خط فرعی و ایستگاه بارگیری در محل معدن اقدام شود.

وی گفت: در صورت نهایی شدن این قرارداد در آینده نزدیک روزانه 20 هزار تن زغال سنگ با 363 واگن توسط راه آهن شرق از این معدن حمل خواهد شد که معادل 1000 تریلی است و حمل این بار توسط راه آهن باعث کاهش ترافیک جاده‌ای و به طبع آن کاهش تصادفات می‌شود.

اقبالی افزود: این شرکت معدنی در محل ایستگاه ریزو که قرار شد با مشارکت طرف چینی و راه آهن در فاز نخست خط فرعی به طول 400 متر در این ایستگاه ایجاد شود و در مرحله بعد انشعابی به طول پنج کیلومتر از ایستگاه تا محل معدن جهت بارگیری زغالسنگ احداث شود.

مدیرکل راه آهن شرق از آمادگی این اداره کل برای حمل بارهای معدنی و سایر بارهای انبوه خبر داد و گفت: راه آهن برای رقابت با بخش جاده‌ای اقدام به اعمال تخفیفهای ویژه از جمله کاهش حق دسترسی کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.