۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 412609

نخست وزیر ژاپن یک پیشکش به معبد یاسوکونی که برای یادبود قربانیان جنگ دوم جهانی است،‌ ارائه کرد اما به بازدید این معبد مورد مناقشه نرفت.

آبه به معبد یاسوکونی نرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بازدید از معبد یاسوکونی از سوی سیاستمداران ژاپنی همواره باعث خشم چین و کره جنوبی شده است، چون این دو کشور مدت‌ها در جریان جنگ دوم جهانی مورد تعرض نیروهای ژاپنی قرار گرفتند.

روابط میان چین و ژاپن در روزهای اخیر به دلیل افزایش حضور گارد ساحلی و سایر کشتی‌های دولتی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین شرقی به سردی گرویده است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از دسامبر 2013 شخصا از این معبد بازدید نکرده است.

در همین حال یاسوتوشی نیشیمورا، یکی از معاونان حزب لیبرال دموکراتیک آبه که پیشکش وی را به این معبد داد، گفت:‌ این مایه افتخار است که به افرادی که جان خود را فدای وطن کرده‌اند، ادای احترام کنیم.

در میان قانونگذاران ژاپنی که از این معبد بازدید کردند می‌توان به کوییچی هاگیودا، معاون دبیرکل کابینه و شینجیرو کوییزومی، پسر جوییچیرو کواییزومی،‌ نخست وزیر مشهور و سابق این کشور اشاره کرد.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن نیز گفته که از این بازدیدها اطلاع داشته اما از بیان نظر در این باره امتناع کرد و گفت: این یک امر شخصی برای افراد است.

وی همچنین مراتب تاسف خود را بابت بازدید برخی از قانونگذاران کره جنوبی از جزایر مورد مناقشه ابراز داشت و گفت: این واقعا مایه تاسف است که این قانونگذاران از کره جنوبی با وجود اعتراضات و مخالفت‌های ما چنین کاری را انجام داده‌اند. دولت توکیو به شدت از این مساله ناراحت است.

تومومی اینادا، وزیر دفاع جدید دولت ژاپن نیز که در سفر به جیبوتی به سر می‌برد و از نیروهای این کشور در آفریقا دیدن کرده، به این بهانه از معبد یادبود قربانیان جنگ دوم جهانی بازدید نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.