باوجود تحریم‌های غرب بر علیه ایران، شرکت‌های داخلی تعمیر و نگهداری هواپیماهای غربی را در کشور انجام می‌دهند و حتی به ایرلاین‌های خارجی خدمات دهی می‌کنند.

افزایش توان تعمیر و نگهداری هواپیماها در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، موضوع تعمیر و نگهداری هواپیماها یکی از مهمترین بخش‌های صنعت حمل و نقل هوایی است چرا که ایمنی پروازها را تضمین کرده و نشانگر توان عملیاتی بالای یک صنعت است.

البته کشور ما به دلیل تحریم‌هایی که غرب بر علیه حمل و نقل هوایی ایران داشته با مشکلات زیادی در این بخش روبرو بوده که همین امر منجر به این شد که شرکت‌های هواپیمایی در این بخش پیشرفت زیادی داشته باشند.

هرچند که تامین برخی قطعات و تعمیرات باید از سوی شرکت سازنده هواپیما انجام گیرد اما در سایر بخش ها شرکت های هواپیمایی تمامی تعمیرات و اورهال هواپیماها را در آشیانه های خود انجام می دهند و امروز توان صنعت هوایی به جایی رسیده که حتی خدمات دهی به تمامی ایرلاین های ایرانی و خارجی توسط شرکت های ایرانی انجام می‌شود.

براین اساس مدیر یکی از بزرگترین آشیانه های تعمیر سنگین هواپیما با بیان اینکه متاسفانه تامین قطعات برای ما بسیار سخت شده و حتی پس از برجام هم تغییر چندانی را در این خصوص شاهد نبوده ایم، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ایرلاین ها انتقال پول است به همین دلیل امکان خرید قطعات را نداریم.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی که از سوی شرکت سازنده تولید می شود به اندازه تعداد هواپیماهای موجود در دنیا است، افزود: شرکت های سازنده برای هواپیماهایی که در اختیار ایران است قطعه تولید نمی کنند به همین دلیل ما حتی امکان خرید برخی قطعات مهم را از بازار سیاه هم نداریم.

این تکنسین فنی هواپیما دلیل طولانی شدن چک هواپیما را همین امر دانست و گفت: اینکه حمل و نقل هوایی را در دوران تحریم ها سرپا نگه داشته ایم بسیار کار بزرگی است و همانطور که می دانید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به جز یک یا دو مورد تاکنون سانحه شدیدی در ایران نداشته اند.

وی  یکی از مهمترین دلایلی که شرکت ایرباس حاضر به فروش ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران شده را توان فنی بالای مهندسان ایرانی دانست و گفت: برای تعمیر و اورهال هواپیما برخی قطعات را به خارج از کشور ارسال می‌کنیم که البته پس از برجام این ارتباطات سخت تر هم شده است.

وی با بیان اینکه امکان خدمات دهی به تمامی ایرلاین های خارجی را هم در فرودگاه امام داریم، افزود: تاکنون هم هواپیماهای خارجی زیادی که در فرودگاه امام نیاز به تعمیر داشتند به آشیانه های شرکت های ایرانی مراجعه کرده اند و ما کار تعمیرات را انجام دادیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.