قدس آنلالین: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: قیمت ماهی قزل‌آلا در خراسان‌رضوی افزایش یافته است.

افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا در خراسان‌رضوی/کاهش صید ماهی به علت رکود بازار

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مهدیزاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قیمت این محصول در ماه‌های گذشته به حدود 8 تا 9 هزار تومان رسیده بود که سبب شد صاحبان واحدهای تولیدی اقدام به صید آن‌ها نکنند.

وی ادامه داد: با این حال در هفته گذشته قیمت خرید از تولیدکننده به 10 هزار تومان رسیده که امید می‌رود با این وضعیت صید ماهی از حوضچه‌ها و مزارع افزایش یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با میزان تولید ماهی در 3 ماهه نخست امسال بیان کرد: در استخرهای سردآبی 406 هزار و 585 کیلوگرم، در مزارع سردآبی 562 هزار و 876 کیلوگرم بوده که در مجموع 969 تن ماهی قزل‌آلا از بخش تولید سردآبی برداشت شده است.

مهدیزاده ادامه داد: همچنین از استخرهای آب‌گرم نیز در 3 ماهه ابتدایی امسال 628 هزار و 728 کیلوگرم ماهی صید شده که در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 1608 تن ماهی وارد بازار شده است.

وی با بیان اینکه رقم میزان تولیدی که در آمارها آورده می‌شود در واقع رقم ماهی صید شده است، خاطرنشان کرد: به‌علت مشکلات قیمتی که در بازار وجود داشته و رکودی که در این حوزه مشاهده می‌شد، تعداد زیادی از تولیدکنندگان برای برداشت محصولات خود اقدامی نکردند و امید می‌رود که با افزایش قیمت ماهی میزان صید بهره‌برداران افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.