بر اساس جدول ارزیابی کیفی خودروها در تیرماه امسال که از سوی وزارت صنعت منتشر شده، پایین‌ترین کیفیت مربوط به پراید ۱۳۱ و بالاترین کیفیت مربوط به تندر۹۰ اتوماتیک بوده است.

کم‌کیفیت‌ترین و با کیفیت ترین خودروها در تیرماه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، گزارش ارزیابی کیفی خودروها در تیرماه سال جاری را منتشر کرد. بر این اساس در این ماه، ۷۰ هزار و ۷۷۲ دستگاه خودرو سبک تولید شده است که بر اساس آن، ۹۳ درصد از حجم تولیدات مربوط به خودروهای سواری و ۷درصد مربوط به خودروهای وانت بوده است. خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه، ۳۳ مدل خودرو سواری و ۹ مدل وانت بوده است.

در بخش سواری، خودروهای پژو ۲۰۶ و برلیانس به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ۷ مدل خودرو با حجم تولید ۵ هزار و ۵۹۷ دستگاه در رده کیفی ۳ ستاره، ۹ مدل خودرو با تعداد ۱۴ هزار و ۳۷۴ دستگاه در رده کیفی ۲ ستاره و ۱۷ مدل خودرو با تعداد ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه در رده کیفی یک ستاره قرار دارند. در عین حال در ایران هیچ مدل خودرویی در رده کیفی ۴ ستاره و ۵ ستاره قرار نمی‌گیرند.

این گزارش نشانگر آن است که در کلاس قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی نیومزدا ۳ در کنار کیا سراتو در بالاترین رده کیفی قرار دارند؛ همچنین در کلاس قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودروی جک در کنار برلیانس و آریو در سه رتبه کیفی برتر قرار گرفته است. بر این اساس در کلاس قیمتی ۲۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان، تندر ۹۰ اتوماتیک در بالاترین رتبه کیفی و تیبا ۲ در پایین ترین رده کیفی قرار گرفته اند. در کلاس قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان نیز، خودروی سایپا ۱۳۲ در بالاترین رده کیفی با یک ستاره و سایپا ۱۳۱ در پایین ترین رده کیفی با یک ستاره قرار دارند.

همچنین محموله سواری سمند در ایران خودرو تبریز نیز، به دلیل روشن نشدن چراغ‌های ترمز با ۱۹۰ دستگاه تولید، متوقف و رد شده است. همچنین در میان تولیدات خودرو، تنها خودروهای کیا سراتو و پژو ۲۰۶ اس دی توانسته‌اند رده کیفی خود را افزایش دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.