رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت یازدهم به همه تعهدات خود در حوزه قطار شهری مشهد عمل کرده و بخشهایی که اجرا نشده از دولتهای گذشته باقی مانده است.

دولت به همه تعهداتش در حوزه قطار شهری مشهد عمل کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، سیدجلال فیاضی  در نشستی خبری با اصحاب رسانه افزود: دولت 50 درصد اصل و سود اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری مشهد را تامین کرد.
وی ادامه داد: مسائل کلانشهرها بدون همکاری دولت به پیش نمی رود و هر گشایشی که در دولتها رخ می دهد باید به کمک زیرساختها بیاید.
عضو شورای شهر مشهد یکی از مهمترین و بهترین شبکه های حمل و نقل درون شهری را خطوط ریلی توصیف و بیان کرد: تمرکز شورای شهر مشهد نیز بر خطوط ریلی است.
وی گفت: تاکنون 15 واگن پروژه خط دوم قطار شهری مشهد آماده شده و تا آذر ماه آتی 85 واگن دیگر وارد می شود بطوری که در اوایل شش ماه دوم امسال مرحله نخست آن از بلوار طبرسی تا میدان شهدا راه اندازی می شود.
فیاضی افزود: برای رویداد مشهد 2017 تاکنون به 300 راننده تاکسی، زبان انگلیسی یا عربی آموزش داده شده و هزار راننده نیز در برنامه آموزش زبان قرار دارند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: در سامانه دوچرخه مشهد 17 هزار 774نفر ثبت نام شد اما بطور میانگین روزانه 800 نفر از دوچرخه استفاده می کنند.
وی فقدان مسیرهای ایمن، فعال نبودن ایستگاههای دوچرخه و عدم ارتباط با خطوط اصلی حمل و نقل درون شهری را از عوامل این موضوع ذکر و بیان کرد: به همین خاطر تا پایان امسال 60 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در سطح شهر مشهد ایجاد می شود.
فیاضی همچنین گفت: میزان تراکنش اتوبوسهای مشهد در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن 2/7 درصد کاهش پیدا کرده و این نشان می دهد شهروندان کمتر از اتوبوس استفاده کرده اند.
وی افزود: متوسط تراکنش هر اتوبوس700 نفر در روز است لذا خطوطی که از 150 تراکنش کمتر داشته باشند به مینی بوس تغییر می کنند.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: درست نیست که خودروهای شخصی با اتوبوس در یک مسیر باشند به همین دلیل مسیر خطوط ویژه اتوبوسها در مشهد تا پایان سال به 100 کیلومتر افزایش می یابد.
وی گفت: از مجموع دو هزار و 222 کیلومتر خطوط اتوبوسرانی شهر مشهد هم اکنون 16 کیلومتر به مسیر ویژه اتوبوس اختصاص دارد.
فیاضی در ادامه عمر متوسط هر تاکسی را هفت سال ذکر و بیان کرد: تاکسیرانی مشهد 13 هزار و 200 دستگاه تاکسی دارد لذا به منظور اسقاط تاکسیهای فرسوده وام با سود 16 درصد به رانندگان داده می شود که پنج درصد سود وام را شهرداری پرداخت می کند.
وی افزود: تاکنون سه هزار نفر در طرح اسقاط تاکسی فرسوده مشهد ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار و 800 نفر تشکیل پرونده داده و 900 نفر برای تکمیل پرونده اقدام کرده اند.
فیاضی بیان کرد: از این تعداد 600 تاکسی اسقاط شده و 280 تاکسی تحویل افراد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.