قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی گفت: پروازهای عتبات از فرودگاه بیرجند که با هفته‌ای یک پرواز صورت می‌گرفت از ابتدای شهریورماه به هفته‌ای دو پرواز انجام می شود.

هفته ای دو پرواز از فرودگاه بیرجند به عتبات عالیات انجام می شود

هادی سلامی  درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین دربیرجند، اظهار داشت: به دلیل ایام مبارک اعیاد قربان، غدیر، روز عرفه و همچنین افزایش درخواستهای هم استانی‌ها و پیگیری‌های اداره کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی از ابتدای شهریور ماه یک پرواز به صورت فوق‌العاده به مقصد بغداد افزوده می‌شود.

وی افزود: پرواز یاد شده تا آخر شهریورماه دایر و مقرر شد در مجموع 10 پرواز رفت و برگشت در مسیر نجف- بیرجند - بغداد توسط شرکت هواپیمایی زاگرس صورت پذیرد که اولین پرواز در چهارشنبه سوم شهریور ماه وارد فرودگاه بین‌المللی بیرجند می‌شود.

مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی بیان کرد: براساس اعلام شرکت هواپیمایی زاگرس پرواز عتبات هر چهارشنبه ساعت 10:00 وارد فرودگاه بیرجند شده و ساعت 11:00 بیرجند را به مقصد بغداد ترک می‌کند.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون در تنها ترمینال این فرودگاه‌ پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شود بیان کرد: طراحی این ترمینال از آبان سال گذشته آغاز شده و تا مهرماه امسال به پایان می‌رسد و امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال امسال به زمین بخورد و مراحل احداث آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های فرودگاه بیرجند گازرسانی شده است گفت: با ایجاد یک پروژه 12 هزار مترمربع به فضای پارکینگ این فرودگاه افزوده و ظرفیت آن ارتقا یافته است.

سلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه بیرجند در حاشیه کویر بنا شده فضای سبز برای این فرودگاه بسیار با اهمیت است بنابراین با بازسازی فضای سبز و احداث گلخانه‌ای به مساحت 600 مترمربع به برطرف کردن این نیاز کمک شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ایجاد رواق در خارج از ترمینال مشکل بازرسی برای زائران حج و عتبات عالیات کاهش یافته بیان کرد: با به‌کارگیری از دکل‌های روشنایی در محوطه پارکینگ‌های لندساید، روشنایی فرودگاه برای برقراری پروازهای شبانه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کنسول‌های تولید داخلی برای نخستین‌بار در برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند نصب شد افزود: به کمک این کنسول‌ها سیستم‌های سوئیچینگ و رکوردینگ مکالمات خلبانان با کنترلرها فعال شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: پیش از این برای برخی از فرودگاه‌ها برند خارجی این سیستم نصب شد اما در فرودگاه بیرجند برای نخستین‌ بار برند داخلی این سیستم نصب و راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.