قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: در سال گذشته ۵ هزار نفر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شدند.

ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۵ هزار نفر در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه سال گذشته مجموع اعتبار در نظر گرفته‌شده برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در استان 620 میلیارد و 800 میلیون ریال بود، اظهارداشت: در مجموع اعتبارات ابلاغ شده اشتغال خانگی و خوداشتغالی استان ۷۵ درصد جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 868 پرونده درخواست‌های متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نهایت 490 میلیارد و 829 میلیون ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شد که معادل 71 و 2 دهم درصد از اعتبار تخصیص‌یافته است.

استاندار ایلام به سهم 210 میلیارد ريالی صندوق کارآفرینی و امید از اعتبار اشتغال زایی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سهم این صندوق به طور 100 درصد تخصیص یافته برای یک هزار و 72 نفر نیز شغل ایجاد شد.

محمدرضا مروارید با اشاره به سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در اشتغال استان، بیان داشت: این نهاد حمایتی از مجموع 320 میلیارد ریال در قالب یک هزار و 774 پرونده، حدود 210 میلیارد ریال را برای توسعه مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت کرده است.

وی با بیان این مطلب که 50 میلیارد ريال از مجموع 90 میلیارد ريال تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی استان ایلام محقق شده است، ادامه داد: این میزان برابر با 60 درصد اعتبار خود اشتغالی و توسعه مشاغل خانگی مددجویان است که تحقق یافته است.

استاندار ایلام بیان داشت: ابلاغ امسال در مجموع 20 میلیارد تومان سهم کمیته امداد و بهزیستی و نزدیک به 5 میلیارد تومان سهم صندوق کارآفرینی امید است که مقرر شد دستگاه‌های مرتبط نسبت به توزیع شهرستانی اقدام کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به 5 هزار نفر در استان، بیان داشت: بانک های عامل استان در سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی را به این تعداد از متقاضیان واگذار کرده اند.

محمدرضا مروارید با تأکید بر اینکه محور اصلی اشتغال مبتنی بر ICT است، افزود: اجرای طرح استارت آپ توسط دانشگاه ایلام طرحی علمی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای موفقیت اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

 وی برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را منجر به شکوفایی ایده‌های خلاقانه افراد عنوان و تصریح کرد: در صورت حمایت می‌توان زمینه تجاری‌سازی این افکار و رونق اشتغال‌زایی را فراهم کرد.

استاندار ایلام به بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های ای سی تی استان در قالب 50 شرکت دانش‌بنیان انجام شده است، خاطرنشان ساخت: درصورتی‌که هر یک از این شرکت‌ها تأسیس شوند، استانداری آمادگی دارد به هر یک 200 میلیون ریال کمک کند.

محمدرضا مروارید یادآور شد: هم‌اکنون طرح پرورش ماهی در قفس که یک ایده نو است در دریاچه سد سیمره در شهرستان بدره برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.