مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد گفت: طرح «جهادگران سلامت» به منظور ارائه خدمات رایگان درمانی برای مردم حاشیه شهر مشهد، طی دهه کرامت در هفت منطقه برگزار شد.

«جهادگران سلامت» در دهه کرامت درمان رایگان بیماران حاشیه شهر را عهده‌دار شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام محمد فخراکبری افزود: در این طرح بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مردم حاشیه شهر از خدمات رایگان درمانی که توسط جهادگران سلامت ارائه شد، بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: طی هفت روز هفت منطقه حاشیه شهر و کم‌برخوردار از خدمات مختلفی چون ویزیت رایگان پزشک، خدمات مامایی، مشاوره طب سنتی، ماساژدرمانی، غربالگری قند خون و فشار خون و... بهره‌ند شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح جهادگران سلامت ادامه خواهد داشت؛ افزود: فرهنگ‌سرای سلامت به عنوان مجری این طرح فعالیت‌های بسیاری در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و مراکز درمانی برای اجرای طرح داشته و بدون شک با حمایت‌های بیشتر، این طرح گسترش یافته و در سایر اعیاد و مناسبت های مذهبی و... ادامه خواهد یافت.
مدیر فرهنگسرای سلامت گفت: علی‌رغم نیاز شدید مردم مناطق حاشیه شهر به خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به علت هزینه‌بر بودن و عدم توانایی مالی مردم در این مناطق، مراجعات درمانی در مراحل پیشرفته بیماری اتفاق می‌افتد که به لحاظ تحمیل هزینه‌ به نظام سلامت کشور هم مقرون به صرف نیست. لذا توسعه «جهادگران سلامت» ضمن ارائه خدمات درمانی لازم از تحمیل هزینه‌های چند برابری به سیستم سلامت جلوگیری خواهد کرد.
وی گسترش طرح‌های اینچنینی را نیاز جامعه دانست و گفت: برنامه ما این است که به سامانه‌ای از مخاطبان از جمله پزشکان، مراکز بهداشت و ... برسیم که بتوانیم طرح جهادگران سلامت و دیگر طرح‌های مشابه را به شکل بهتر و در گستره وسیع‌تری برگزار کنیم؛ اما در این راه نیازمند همکاری و مساعدت نهادهای زیربط هستیم.
حجت‌الاسلام فخراکبری ابراز کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب در زمینه ارجاع بیماران به مراکز درمانی از جمله مرکز بهداشت و دیگر مراکز درمانی که به صورت خیریه‌ای اداره می‌شود و همچنین مطب پزشکان داوطلب از جمله اقداماتی است که در صورت امکان در دوره‌های بعدی به اجرا درخواهد آمد.
حجت‌الاسلام فخراکبری تاکید کرد: قشر محرومی که در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند از آنجا که افرادی مومن و معتقد هستند و در همه مواقع حساس و مهم انقلاب همیشه در صحنه بوده‌اند به گردن همه ما حق دارند.
وی تصریح کرد: بنابراین هر کس به هر نوعی که می‌تواند باید به این افراد کمک کند و آن‌ها را تحت حمایت قرار دهد، با توجه به شرایط بد اقتصادی و بالا بودن هزینه‌های درمانی در کشور و از طرفی نیاز مردم مناطق محروم به دریافت خدمات پزشکی رایگان، به نظر می‌رسد پزشکان و مراکز درمانی و همه کسانی که در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت می‌کنند اگر بخشی از خدمات خود را معطوف به این افراد کنند از اجر اخروی بسیاری برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.