رئیس فراکسیون امید گفت: نمی‌توان چهار سال گذران امور کرد و بعد دوباره از مردم رأی خواست. ما یک تعهدی نسبت به رأی مردم داریم و باید با کمک حامیان تفکر اصلاح طلبی پاسخگوی رأی مردم باشیم.

 نمی‌توان چهار سال گذران امور کرد و دوباره از مردم رأی خواست / از دست دادن فرصتها در این دولت جای سؤال دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس دهم در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی ستادهای اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و فعالان سیاسی جنوب تهران با بیان اینکه فعالیت سیاسی جوانان ارزش بسیار بالایی دارد، به وضعیت نامطلوب اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در برنامه 128 بندی ائتلاف امید که تعهد ما به مردم است به موضوع مهم اشتغال جوانان پرداخته شده است و ما به هیچ عنوان زیر تعهد خود نخواهیم زد و باید تلاش کنیم با همکاری دولت نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سهم ایران در ICT‌ اشاره کرد و گفت: ICT اشتغال تخصصی ایجاد می‌کند و بعنوان زیر بنا باعث رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در سایر بخشها و از جمله گردشگری می‌شود. امروز بی انگیزگی و بی نشاطی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نتیجه وضعیت بد اشتغال افراد متخصص است و برای این دغدغه‌ها باید چاره اندیشی شود.

وی به عملکرد دولت روحانی اشاره و خاطرنشان کرد: روندی که دولت تدبیر و امید آغاز کرد با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، روندی امیدوار کننده است اما اگر بخواهیم نسبت به فرصت‌هایی که در این چند سال از دست دادیم تمرکز کنیم سؤالات زیادی وجود دارد. به خصوص اینکه چرا از فضایی که در اسفند 94 در کشور و به خصوص در تهران اتفاق افتاد استفاده نشد و این جای سؤال جدی دارد و باید تأسف خورد که تا چه زمانی باید فرصت سوزی کنیم؟

رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: نمی‌توان چهار سال گذران امور کرد و بعد دوباره از مردم رأی خواست. ما یک تعهدی نسبت به رأی مردم داریم و باید با کمک حامیان تفکر اصلاح طلبی پاسخگوی رأی مردم باشیم.

وی افزود: پیام مردم در اسفند 94 پیام «تغییر» بود چون مردم معتقد بودند از امکانات کشور برای پاسخگویی به نیازهای مشروع و اولیه آنان استفاده نمی‌شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با ارائه توضیحاتی درباره تشکیل فراکسیون امید و تبدیل ائتلاف اصلاحات به ائتلاف امید، گفت: در این باره جای بحث و تحلیل وجود دارد اما به کسانی که دیروز برای پیروزی اصلاح‌طلبان تلاش کردند و 6 ماه دیگر هم باز باید به عرصه بیایند صادقانه بگویم مسائلی مطرح شده است که به خاطر پایبندی به شعار اصلی جریان اصلاح‌طلبی یعنی امید و آرامش و رونق اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که این مسائل فعلاً مطرح نشود و تلاش خود را صرف پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم کنیم.

عارف درباره تأثیرگذاری فراکسیون امید گفت: بعد از سالها تریبون مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفته است و از آن تریبون می‌توان مطالبات به حق مردم را مطرح کرد. اما اگر برخی مسائلی در تریبون مجلس مطرح شود که پشتوانه عملی برای وعده‌ها وجود نداشته باشد باز هم می‌توان مردم را حفظ کرد؟ به همین دلیل معتقدیم در کنار این شعارها باید به رونق اقتصادی و مطالبات به حق مردم توجه شود و اگر یک خروجی قابل توجه و قابل اندازه‌گیری بعد از یک سال نداشته باشیم که نشان بدهد مسیر اقتصاد کشور اصلاح‌ شده و حرکت به سمت رونق شروع شده است پاسخ خواسته‌های مردم را نداده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه ما به حرکت تشکیلاتی در مجلس دهم اعتقاد داریم، خاطرنشان کرد: به هر حال حرکت ما در انتخابات حزبی نبود و جبهه‌ای بود و کار جبهه‌ای به خصوص در مجلس بسیار دشوار است. در جبهه سلائق متفاوتی وجود دارد که در یک مسیر حرکت می‌کنند. اما در حزب یک سلیقه و یک مرامنامه وجود دارد. به محض اینکه در جبهه یک حرکت تندی انجام شود دچار انشعاب می‌شود و حفظ جبهه و انسجام آن بسیار دشوار است.

رئیس فراکسیون امید افطود: ما امروز باید حرکت جبهه‌ای را در مجلس ادامه دهیم. حتی اگر به تجربه شکست جبهه ملی هم نگاه کنید می‌بینید که حرکت‌های جبهه‌ای گاه با چالش مواجه می‌شود و اتفاقاً ما تا امروز خیلی رفتار خوبی در جبهه امید دیدیم که اختلاف و انشعابی در آن نبود و این ائتلاف به مذاق برخی خوش نیامده بود . متأسفانه این افراد ناراحت از ائتلاف فقط رقیبان ما نیستند بلکه درون جبهه هم هستند. چون عده‌ای به دنبال پدرسالاری هستند و این مشکل ما در حرکت جبهه‌ای است.

عارف در پاسخ به سوالی درباره سکوت خود، تصریح کرد: سکوت آگاهانه مشکل‌تر از فریاد زدن است. ائتلاف امید دستاورد ارزشمندی برای ما بود و این دستاورد باید حفظ شود. البته ممکن است بعضی بگویند برای حفظ این دستاوردها باید از تریبونها با صداقت با مردم سخن گفت و مشکلات را مطرح کرد. مواضع و برخوردهای ما باید در چارچوب شعار محوری ائتلاف یعنی امید، آرامش و رونق اقتصادی باشد و حرکت و رفتاری مغایر آن انجام ندهیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران درباره وضعیت پایتخت نیز گفت: نمایندگان تهران همیشه برای خود یک رسالت ملی قائل بودند اما در این مجلس به دنبال آن هستیم که برای حل مشکلات تهران که از بسیاری از شهرها کمتر هم نیست تلاش کنیم. بر این مبنا مجمع نمایندگان تهران را تشکیل دادیم و رسالت مجمع را حل مشکلات تهران قرار دادیم. تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات و مسائل تهران را با اولویت بندی پیگیری کنیم.

عارف درباره موضوع مدیریت شهری نیز گفت: معتقدم دولت نباید وارد امور تصدی‌گری در شهرها شود و مسئولیت خدمات شهری باید با پارلمان محلی باشد. این موضوع در برنامه سوم پیش بینی شده بود اما از جای مناسبی شروع نشد. به نظرم باید همه امور خدمات شهری به شوراها سپرده شود.

رئیس فراکسیون امید افزود: مبنای حرکت ما تشکیلات است و در انتخابات بعدی هم مبنای ما تشکیلات است و باید رفتار تشکیلاتی را در کشور تقویت کنیم. ما وارد یک ائتلاف شدیم و سعی داریم این حرکت را حفظ کنیم. به هر حال با هر مکانیزمی وارد انتخاب کاندیدا شویم عده‌ای حذف می‌شوند و این افراد باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در انتخابات آینده نیز معتقدیم جبهه اصلاحات باید با حامیان دولت ائتلاف کند و این راهبرد اصلی ماست.

وی با اشاره به حضور برخی مدیران و فرمانداران دولت گذشته در بدنه دولت روحانی اظهار امیدواری کرد تغییر این افراد به تدریج انجام بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.