سفارت انگلیس با گذاشتن پیش شرط عدم حضور شخصیت‌های تحریم شده ایرانی در این همایش می‌خواهد بداند دولتمردان کشورمان تا چه حد حاضرند تسلیم شرایط انگلستان شوند.

همایش ایران‌کانکت ۲۰۱۶ سنجش دولتمردان ایران است/ از این پس حضور سلمان رشدی را هم شرط می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل ، با اشاره به برگزاری همایش ایران کانکت 2016 توسط سفارت انگلیس،اظهار داشت: انگلیس چنین همایشی را برای رساندن منافع به ایران برگزار نمی‌کند و اعلام برگزاری این همایش برای سنجش دولتمردان کشور ما است.

قدیری ابیانه ادامه داد: سفارت انگلیس با گذاشتن پیش‌شرط عدم حضور شخصیت‌های تحریم شده ایرانی در این همایش می‌خواهد بداند دولتمردان کشورمان تا چه حد حاضرند تسلیم شرایط انگلستان شوند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه برخورد انفعالی دولت ما نسبت به بیگانگان موجب گذاشتن چنین پیش‌شرط‌هایی است گفت: در حالی که باید انگلیسی‌ها التماس کنند تا در کشور ما همایش برگزار کنند، با روالی که پیش می‌رود در آینده چنین همایش‌هایی با این پیش‌شرط برگزار خواهد کرد که سلمان رشدی نیز از شرکت‌کنندگان آن باشد.

قدیری ابیانه تاکید کرد: علاوه بر پذیرش شرایط انگلستان از سوی وزارت ارتباطات سخنرانی وزیر در این همایش مساله‌ای تحقیرآمیزتر است.

وی با بیان اینکه توافق بانکی FATF که آن هم به این معناست که دولت نمی‌تواند جلوی تحریم بانکی تحریم شدگان را بگیرد، تصریح کرد:چنین همایش‌هایی نشان دهنده این است که خود دولت نیز به لیست تحریم‌ها اضافه شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه باید مراقب بود تا در یک سال باقیمانده از دولت روحانی تحریم‌های تحقیرآمیز جدیدی به کشور تحمیل نشود گفت: در رابطه با برجام هم حال که دولت نتوانسته تحریم‌ها را لغو کند رئیس جمهور می‌گوید هدف‌مان سست کردن مبانی تحریم‌ بود و این اصطلاحی است که دولت برای توجیه خسارات به بار آورده به آن متوسل می‌شود.

قدیری ابیانه در پایان با طرح این سوال که مبانی تحریم‌ها سست شده ولی خود تحریم‌ها پابرجاست یعنی چه؟ تصریح کرد: آنچه در دوران پسابرجام شاهد آن هستیم این است که دولت ما در برابر بیگانگان به کلی وا داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.