معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: به منظور تسهیل امور و رفع موانع تولید واحدهای اقتصادی کشور ۶ هزار و ۲۷۷ واحد نیمه فعال یا راکد و نیز طرح صنعتی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

 ۶۲۷۷ واحد صنعتی کشور برای حمایت مالی به بانک ها معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ،فرشاد مقیمی عصر سه شنبه در نشستی خبری در گرگان افزود: از این تعداد 672 واحد نیمه فعال یا راکد و طرح صنعتی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی موفق شده اند برای احیا و از سرگیری تولید تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی با بیان این که گلستان رتبه چهارم استان های کشور را در دریافت تسهیلات به این دسته از طرح ها کسب کرده است، ابراز داشت: در این راستا 25 واحد یا طرح معرفی شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
مقیمی افزود: از ابتدای امسال پرونده 15 هزار و 834 واحد نیمه فعال یا راکد و طرح صنعتی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای استفاده از تسهیلات بانکی 160 هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده از سوی دولت مورد بررسی قرار گرفته است.
وی همچنین از شتاب گرفتن ارایه تسهیلات بانکی به واحدها یا طرح های دارای 60 درصد بالای پیشرفت فیزیکی در قالب تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: شتاب مورد نظر به خاطر این است که چالش ها در پرداخت تسهیلات بانکی شناسایی و برخی از آن ها با ابلاغ شیوه نامه از جمله حذف چک برگشتی، تسهیل در دریافت ضمانت و غیره مرتفع شود.
مقیمی از بستن تفاهم نامه جداگانه میان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با دو نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد با هدف هم افزایی در ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان کرمان به اجرا درآمد و 600 نفر در واحدهای تولیدی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به کار گیری شدند.
وی با بیان این که در این طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد هم تسهیلات کمکی را به واحدهای صنعتی ارایه می دهند، افزود: در صورت آمادگی و علاقه مندی سایر نهادها و دستگاه ها آمادگی داریم طرح مزبور را در سایر استان های کشور اجرا کنیم.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اجرای طرح رقابت پذیری صنایع کوچک را دیگر برنامه حمایتی این سازمان در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: در این طرح آموزش تخصصی برای 100 هزار نفر، ایجاد و توسعه شرکت های مدیریت صادرات، ایجاد خوشه های صنعتی فعال و دیگر اقدامات حمایتی دیده شده است.
به گزارش ایرنا همچنین در این نشست خبری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: پرداخت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای راه اندازی و از سرگیری تولید طرح های صنعتی، طرح ابتکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است که جای تقدیر دارد.
رمضان بهرامی افزود: در عین حال لازم است نظارت بر هزینه کرد تسهیلات و میزان تاثیر آن در احیای واحدهای تولیدی به دقت و مستمر انجام شود.
در استان گلستان 650 واحد بهره بردار در 21 شهرک و نواحی صنعتی با ظرفیت اسمی اشتغال 12 هزار نفر فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین داده های آماری، استان گلستان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.