گروه «هنر» قدس آنلاین/ صبا کریمی: نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی روز گذشته با حضور مرضیه برومند، دبیر این جشنواره و پیمان شریعتی، دبیر اجرایی جشنواره در سالن همایش‌های تئاتر شهر برگزار شد.

روزمرگی و تکرار در جشنواره تئاتر عروسکی جایی ندارد

در ابتدای این جلسه، برومند گفت: امسال جشنواره را زودتر کلید زدیم و مراحل مختلف آن را با نظم و انضباط بیشتری پیش بردیم. خوشبختانه به بچه‌های تئاتر بسیار نزدیک بودیم اما همیشه مشکلاتی وجود دارد که برخی از آنها قابل حل است و حل برخی دیگر از عهده ما خارج است.

وی در ادامه افزود: در این دوره توانستیم از 270 متن نمایشی و 64 گروه تئاتری، 28 گروه صحنه‌ای و از 170 گروه فضای باز 16 گروه را انتخاب کنیم. همچنین در بخش بین‌الملل 9 گروه حضور دارند به علاوه، یک میهمان ویژه یعنی بهروز غریب‌پور را داریم که نمایش «سعدی» را روی صحنه خواهد برد. شروع جشنواره نیز از اول شهریورماه با برگزاری کارناوال شادی همراه خواهد بود.

برومند در ادامه یادآور شد: تلاش من در طی این دوره برپایی جشنواره به عنوان دبیر این بوده است که هیچ اتفاقی از روی عادت و روزمرگی نیفتد و کارهای جدید و خلاقانه‌ای انجام بدهیم. تغییر، خلاقیت ایجاد می‌کند و من تلاش کردم تا این اتفاق به بهترین شکل خود رخ دهد. سال گذشته هم در راستای ایجاد تحول، در برخی اقداماتمان موفق و در جاهایی هم ناموفق بودیم اما در مجموع سعی کردیم در دام تکرار نیفتیم.

در ادامه شریعتی تصریح کرد: تولید آثار جدید و با کیفیت از اهداف اصلی ما در این جشنواره بوده است و به‌جرأت می‌توانم بگویم که با حضور مرضیه برومند جشنواره با کیفیت بیش‌تری برگزار خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره جشنواره، حضور تمام اصناف تئاتر عروسکی ایران از جمله یونیما، انجمن نمایشگران عروسکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت‌های شهرداری تهران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.