۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 413486

همزمان با فرا رسيدن ۲۷ مردادماه سالروز درگذشت استاد محمد غفاري نقاش چيره دست ايراني و ملقب به كمال الملك آرامگاه اين هنرمند بزرگ ايران گلباران خواهد شد.

آرامگاه كمال الملك  گلباران مي شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، اين مراسم ساعت 18 عصر امروز چهارشنبه 27 مردادماه در محل آرامگاه اين هنرمند بزرگ در نيشابور و در مجموعه ارامگاه عطار نيشابوري برگزار خواهد شد.
در اين مراسم كه همزمان با سالروز درگذشت اين نقاش چيره دست برگزار مي شود، جمعي از مديران استاني و مسئولان شهرستان نيشابور، تعدادي از هنرمندان و نقاشان و طراحان و دوستداران و علاقه مندان به اين هنرمند برجسته حضور دارند.
استاد محمد غفاری، ملقب به کمال الملک، نقاش شهیر ایرانی در سال 1224 در کاشان به دنیا آمد و تعدادی از اعضای خانواده اش اهل هنر و نقاشی بودند.
تابلوهای او آنقدر جذاب بودند که بیننده ای را به تحسین وا می داشت.
او چند سالی را در اروپا گذراند و نزد تعدادی از نقاشان اروپایی تحصیل کرد و در موزه های مختلف اروپا به مطالعه آثار نقاشان بزرگ اروپا پرداخت.
استاد کمال الملک در بازگشت به ایران مدرسه "صنایع مستظرفه" را تاسیس کرد و مدیریت آن را عهده دار شد.
او در سال ۱۳۰۷ به حسین آباد نیشابور رفت و دوازده سال آخر عمر خود را در این روستا گذراند و در سال ۱۳۱۹ خورشیدی، در سن ۹۵ سالگی درگذشت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.