قدس آنلاین- سعید کوشافر: آخر شب بود که اعضای خانواده رسیدند، مقابل درب خانه که رسیدند اولین چیزی که توجهشان را جلب کرد در باز حیاط بود، پدر خانواده خیلی زود فهمید که باید اتفاقی افتاده باشد. از بقیه خواست که داخل حیاط منتظر بمانند.

قفل سرقت‌های ۱۰ میلیاردی نیشابور در البرز باز شد

قفل فرمان خودرو را برداشت و پشت ساختمان حرکت کرد در ورودی ساختمان هم شکسته بود وارد سالن شد، هیچ صدایی نمی‌آمد، چراغ‌ها را روشن کرد، همه چیز سر جایش بود و همه چیز دست نخورده بود، همین مسأله اندکی آرامش کرد و بقیه خانواده را هم فراخواند یک یک اتاق‌ها را سر زدند، همه چیز سرجایش بود، فقط اتاق خواب پدر بود که اندکی بهم ریخته دیده می‌شد. مشخص بود کسانی که وارد خانه شدند در پی هدف مشخصی بوده‌اند.

آن‌ها گاوصندوق مخفی پدر را که دریکی از کمدهای دیواری نصب شده بود یافته بودند و درب آن را شکسته بودند. داخل گاوصندوق هم به هیچ چیزی دست نزده بودند، اسناد، مدارک همه سرجایش بود، پدر اندکی دلار در گاوصندوق داشت و مقداری پول نقد که خیلی نبودند. آن‌ها طلا و جواهرات را هدف قرار داه بودند و فقط آن‌ها را به همراه پول‌ها برداشته بودند. طلا وجواهراتی که بیش از 150 میلیون تومان قیمت داشت.مرد خانه به محض دیدن اوضاع و حس و حال همسرش که نتیجه یک عمر خانه داری‌اش در یک شب بر باد رفته بود تلفن 110 را گرفت و موضوع را شرح داد.

ساعتی بعد مأموران پلیس آنجا بودند و به بررسی صحنه پرداختند، سارقان حرفه‌ای بودند و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بودند، اما مأموران پلیس به هر حال باید ردی از این سارقان به ظاهر حرفه‌ای پیدا می‌کردند.

صبح روز بعد پرونده این سرقت در دستور کار قرار گرفت، فرمانده پلیس متوجه شد که این سرقت شباهت زیادی به دیگر سرقت‌هایی دارد که طی روزهای گذشته از سایر مناطق رسیده بود. در همه موارد سارق یا سارقان با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن خانه و با شکستن درها وارد شده و تنها طلا و جواهرات و پول نقد را از گاوصندوق یا مخفیگاه‌های دیگر به سرقت برده بودند.

موضوع محدود به این شهر هم نبود، وقتی رئیس پلیس استعلام کرد، متوجه شد در شهرهای اطراف هم سرقت‌های کاملاً مشابه از منازل افراد متمول یا مناطق بالای شهر انجام شده است. پس جای تعلل نبود، او مأموران زبده‌ای را مسؤول رسیدگی به پرونده کرد. مأموران که تا به حال در مقابل کمتر پرونده‌ای با دست خالی بازگشته بودند و شگردهای این سارقان راخوب می‌شناختند.

مأموران پلیس دست به کار شدند و در مرحله اول سراغ دوربین‌های مدار بسته حوالی آخرین محل سرقت آن‌ها رفتند، اولین سرنخ را هم به دست آوردند، سارقان با یک خودرو پژو405 به محل سرقت آمده بودند.

با به دست آمدن اولین سرنخ و برای بررسی بیشتر و سریعتر رئیس پلیس دو تیم مجرب دیگر را هم مأمور کرد تا به تیم اول یاری دهند و هرچه سریعتر پرونده این سرقت‌ها را که هر روز گزارش دیگری از آن‌ها می‌رسید ببندند. تیمی از دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و تیمی از مأموران تشخیص هویت هم وارد عمل شدند.

کار بر روی سرنخ‌ها آغاز شده بود، چهره زنی‌ها و ردیابی‌ها در نهایت و در یک زمان کوتاه به نتیجه رسید و یکی از متهمان شناسایی شد. به طور قطع دستگیری این متهم می‌توانست راه رسیدن به همدستانش و کشف سرقت‌های احتمالی را هموار کند، اما این متهم بومی نبود و از هزار کیلومتر دورتر به این شهر سفر کرده بود، پس نیابت قضایی برای استان البرز صادر شد و مأموران زبده با تجهیزات کافی راهی شدند.

آن‌ها پس از شناسایی مخفیگاه این سارق حرفه‌ای و سابقه دار، به طور نامحسوس محل را زیرنظر قرار دادند و در یک عملیات ضربتی برسرش فرود آمدند وامکان هرگونه تحرک برای محو آثار جرم یا فرار را از او سلب کردند.

این در حالی بود که در مخفیگاه این متهم 35 ساله تعدادی از آلات و ادوات جرم کشف شد که مسیر او را برای انکار مسدود می‌کرد او را به شهر محل جرم بازگرداندند و او که دستش را روشده می‌دید، لب به اعتراف گشود به 17 فقره سرقت با همکاری همدستانش اعتراف کرد. او حتی صحنه و شیوه تمامی سرقت‌ها را با حضور در محل بازسازی کرد.

در همین راستا سرهنگ اکبر آقابیگی فرمانده انتظامی نیشابور در گفت وگو باخبرنگار قدس ضمن تشریح این عملیات پلیس اظهار داشت: شانزدهم مردادماه سال جاری یک فقره سرقت طلا وجواهر منزل در محدوده بولوار معلم شهر نیشابور به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق مرکز 110 اعلام که بلافاصله رئیس کلانتری 13 قدس به همراه تیمی ازتجسس کلانتری به محل اعزام شدند. سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: تحقیقات اولیه مأموران حاکی از این بود که سارقان با یک دستگاه خودرو پژو405 به صورت کاملاً حرفه‌ای پس از شناسایی منزل، اطمینان از خالی بودن آن با شکستن در وارد منزل شده‌اند که ضمن شکستن گاوصندوق حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهر را سرقت کرده‌اند. وی ادامه داد: همزمان با تحقیقات فنی پلیس بر روی این پرونده گزارش‌های مشابهی در محدوده‌های خیابان سینا، 22 بهمن غربی، گاز و شهید باهنر در یک بازه زمانی 15 روزه به مرکز 110 اعلام شد. سرهنگ آقابیگی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع دو تیم مجرب از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به همراه تیمی از مأموران دایره تشخیص هویت این فرماندهی به صورت تخصصی محل‌های سرقت را مجدداً بررسی و به سرنخ‌های خوبی دست یافتند. وی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان در برخی شهرستان‌های همجوار نیز به همین شیوه سرقت‌هایی را مرتکب و از صحنه متواری شده‌اند تا این که پس از ردزنی‌های پلیسی با کمک اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان یکی از سارقان در استان البرز شناسایی کردند. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور عنوان کرد: مأموران این فرماندهی با اخذ نیابت قضایی متهم را که فردی سابقه دار است را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و از مخفیگاهش تعدادی از آلات و ادوات جرم کشف کردند. متهم 35 ساله پس از بازسازی صحنه کلیه سرقت‌ها در مقابل ادله و مستندات پلیس به 17 فقره سرقت منزل در نیشابور و شهرهای همجوار به ارزش 10 میلیارد ریال با کمک و همدستی دو نفر دیگر ازدوستانش اعتراف و اعلام کرد پس از شناسایی منازل در محدوده بالاشهر و زیر نظر قرار دادن آنان با تخریب در وارد منازل شدیم و در تمامی سرقت‌ها فقط وجوه نقد و جواهرات سرقت می‌کردیم. این مقام انتظامی با اشاره به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریالی سرقت‌های انجام شده خاطرنشان کرد: تحقیقات برای دستگیری مالخر و همدستان وی ادامه دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.