بروجردی گفت: سوخت‌گیری هواپیماهای روسی از پایگاه نوژه همدان براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

حضور جنگنده‌های روسیه در ایران از زبان علاءالدین بروجردی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همکاری نظامی ایران و روسیه برای استفاده از پایگاه هوایی همدان، گفت: آنچه که در پایگاه نوژه همدان رخ می‌دهد پرواز هواپیماهای روسیه است که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب همکاری‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس دهم با تأکید بر اینکه این همکاری در راستای توسعه هدف جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم است، خاطرنشان کرد: این همکاری با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و مغایرتی با قانون اساسی ندارد چرا که پایگاه هوایی همدان نه پایگاه روسیه شده و نه جنگنده‌ای در پایگاه نوژه مستقر شده است.

وی گفت: تنها اقدامی که صورت می‌گیرد این است که هنگام پرواز اجازه داده می‌شود جنگنده‌های روسی برای دریافت سوخت در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چهارجانبه از این پایگاه استفاده کنند که  در این چارچوب، همکاری‌ها کاملاً منطقی است.

بروجردی درباره اینکه برخی سایت‌های صهیونیستی عنوان کرده‌اند در پایگاه نوژه همدان اس 400 روسی مستقر شده است، تصریح کرد: سایت‌های صهیونیستی مطالب خلاف اعتبار عنوان می‌کنند. هیچ استقراری توسط روسیه در خاک جمهوری اسلامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه انجام می‌شود این است که اجازه سوخت‌گیری به جنگده‌های روسی در چارچوب همکاری دو جانبه و چهارجانبه بین ایران، روسیه، سوریه و عراق انجام می‌شود و براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.