حسن عباسی گفت:ایران پروژکت یا همان پروژه ایران مفهومی است تحت عنوان تغییر حکومت در ایران است که هزینه‌های مالی این پروژه توسط راکفلر تامین می‌شود و کسانی هم در این زمینه در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

 راکفلر پروژه تغییر حکومت در ایران را دنبال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مشرق، حسن عباسی رئیس اندیشکدهٔ یقین مرکز بررسی‌های دکترینال بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 27 مردادماه) در پنجمین روز نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره عدالت و عدالتخواهی گفت:کارکرد اصلی دین قسط است. اگر قسط برپا نشود دین کارکرد خود را از دست می‌دهد.

عباسی در ادامه به بیان معنای قسط پرداخت و افزود: قسط یعنی  سهم هر کس به او برسد و خداوند در قرآن کریم هدف بعثت انبیاء را «لیقوم الناس بالقسط» می‌داند و می‌فرماید تا قیام کنند برای برپایی قسط و عدالت.

رئیس اندیشکدهٔ یقین مرکز بررسی‌های دکترینال به وظیفه خواص جامعه در برپایی قسط اشاره کرد و گفت: همه خواص وظیفه دارند قوام به قسط باشند چرا که همه حکما و مفسرین کارکرد اصلی دین را قسط می‌دانند. متاسفانه امروز در سطح خواص جامعه مفهوم قوام به قسط مطرح نیست و خواص ما قوام به قسط نیستند. 

وی در ادامه به تبیین مفاهیم قسط و عدل و تفاوت آنها با یکدیگر پرداخت و اضافه کرد: یک قسط به معنای رسیدن هر کس به سهم خودش است و عدل یک سطح پایین‌تر از قسط است و به معنای ارج نهاده شدن به حق دیگران است. اگر عدل به معنای پذیرفتن هر چیز در جای خودش باشد قسط به معنای قرار دادن هر چیز در جای خود است. ضدعدل جور می‌شود و متضاد قسط ظلم است.

حسن عباسی در ادامه از وظیفه جنبش عدالتخواهی در ضدیت با ظلم و جور اشاره کرد و گفت: تبیین اینکه چه چیزی ظلم و جور است شاکله و وظیفه جنبش عدالتخواهی است.

وی در ادامه به موضوع ایران پروژکت اشاره کرد و گفت: ایران پروژکت یا همان پروژه ایران مفهومی است تحت عنوان تغییر حکومت در ایران است که هزینه‌های مالی این پروژه توسط راکفلر تامین می‌شود و کسانی هم در این زمینه در داخل کشور فعالیت می‌کنند. 

عباسی به بنیان‌های نظریه ایران پروژکت اشاره کرد و گفت: هدف این پروژه تغییر دولت در داخل ایران است و بازگرداندن ایران به نظام سلطه جهانی است همانطور که بوش پسر در یکی از سخنرانی‌هایش سه کشور ایران، عراق و کره شمالی را محور شرارت نامید. حال مشاهده می‌کنیم که عراق حذف شد و تنها دو کشور ایران و کره شمالی هستند که خارج از نظم جهانی و نظام سلطه حکومت می‌کنند. کره شمالی با دیدگاه کمونیستی و ایران با دیدگاه اسلامی و شیعی همچنان فعالیت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.