عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شفافیت و جامعیت لازم در اقدامات صنعتی برنامه ششم وجود ندارد.

 شفافیت و جامعیت لازم در اقدامات صنعتی برنامه ششم وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حمید گرمابی در گفت‌وگو با تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: مباحث اقتصادی لایحه ششم توسعه در بخش صنعت در کمیسیون آورده شده و روی آن اظهارنظرهای مختلفی نیز انجام شده است. برخی از بخش‌های این لایحه در بخش صنعت دارای مشکلاتی است که سبب شد تغییراتی در آن صورت گرفته و 3 بند به آن اضافه شود.

وی افزود: در برخی از موارد شفافیت لازم در فعالیت‎های مربوط به بخش صنعت وجود نداشته و همچنین جامعیت مورد نیاز در این بخش وجود نداشته است. علاوه بر این‌ها برخی از مواردی که در این لایحه در بخش مربوط به صنعت آورده شده، با سایر قوانین قبلی همپوشانی داشته و باید حذف شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: تمام موارد گفته شده توسط کمیسیون صنعت در کمیسیون تلفیق مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن ارزیابی نهایی انجام می‌شود.

گرمابی با اشاره به تحقق پایین برنامه پنجم توسعه، بیان کرد: در این حوزه 2 مشکل وجود دارد نخست اینکه در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای باید واقعیات و امکانات حقیقی در نظر گرفته شوند و دوم اینکه ساز و کار نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای باید طراحی شود. باید به صورت مرتب اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مورد پایش قرار گرفته و در صورت بروز مشکل برای رفع آن اقدام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.