مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۲۶۰۰ شرکت در قالب شرکت های صوری و غیرواقعی شناسایی و در سامانه های نظام مالیاتی به ثبت رسیده است.

شناسایی بیش از ۲ هزار شرکت صوری درنظام مالیاتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین تاجمیر ریاحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت شرکت ها کاغذی درکشور افزود: درحال حاضر بیش از 2 هزار و 600 شرکت در قالب شرکت های صوری و غیروافعی شناسایی و در سامانه های نظام مالیاتی به ثبت رسیده این درحالیست که بیش از هزار شرکت دیگر درحال راست آزمایی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به راست آزمایی دراین شرکت ها، چنانچه ثابت شود این شرکت ها اقدام به فعالیت های غیرواقعی می کنند در سامانه های سازمان مالیاتی به ثبت می رسد و این شرکت ها درنظام مالیاتی از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود.

ریاحی درادامه تصریح کرد: مودیان مالیاتی مراقب فعالیت غیرقانونی شرکت های کاغذی که با هدف سودجویی، اقدام به کدفروشی و صدور فاکتورهای جعلی می کنند، باشند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: متاسفانه این شرکت ها به سمت و سوی خرید و فروش فاکتورها و اسناد و موارد غیرقانونی حرکت می کنند که این امر می تواند هم در نظام بانکی و همچنین نظام مالیاتی، مشکلاتی را رقم زند.

ریاحی در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام مالیاتی در راستای برخورد با این شرکت ها اقداماتی را انجام داده، عنوان کرد: این سازمان سامانه هایی را طراحی کرده تا فاکتورهایی که این شرکت ها به داخل این سامانه ها ارسال می کنند را بررسی کرده و اقدام به شناسایی این شرکت ها کند.

وی درپاسخ به این پرسش که فعالیت شرکت های کاغذی جرم به حساب می آید و چه ارگانی مسئولیت آن را برعهده دار است یادآورشد: به لحاظ اینکه این شرکت ها بعضا به جعل فاکتور و همچنین بدون اجازه صاحبان شرکت های اصلی، اقدام به جعل مهر آن شرکت ها می کنند،مجرم محسوب می شوند و تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.

 مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جعل اسناد پیگرد قضایی دارد و چنانچه دراین ارتباط سودی حاصل شود  به عنوان تحصیل از طریق نامشروع، قابلیت تعقیب دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.