حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، فعالان اقتصادی را پرچمدار اقتصاد کشور دانست و گفت: جاده اقتصاد ایران آسفالت نیست و پستی و بلندی‌هایی دارد.

فعالان اقتصادی پرچمدار اقتصاد هستند/جاده اقتصاد کشور آسفالت نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در چهارمین نشست شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی به عنوان پرچمداران اقتصاد کشور باید نظام و رهبری را همراهی کنند و بدانند جاده اقتصاد کشور آسفالت نیست و پستی و بلندی‌هایی دارد. بر این اساس من به عنوان رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، می‌توانم همه مسائل و مشکلات شما را به عرض ایشان برسانم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: همه موارد مطرح شده در نشست را به صورت مکتوب و دسته‌بندی شده و با رعایت اولویت‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنید تا در جریان این موارد قرار بگیرند؛ ایشان فرماندهی کل قوا و نیروهای نظامی و انتظامی را بر عهده دارند و با کیاست و هوشمندی و تمام تلاشی که برای نیروهای مسلح دارند، وضعیت این نیروها با زمان جنگ قابل مقایسه نیست و با تجهیزاتی که امروز داریم یقین بدانید که اگر دشمن امید به موفقیت داشت، اصلا برای وارد شدن به کشور درنگ نمی کرد.

وی تصریح کرد: این قدرت و توان نیروهای مسلح از مدیریت خوب و فرماندهی مقام معظم رهبری به اینجا رسیده است. البته نیروهای مسلح نیز همیشه گوش به فرمان  حضرت آقا هستند. اگر این مقدار امنیت و ثبات فعلی کشور نبود، امکان فعالیت اقتصادی نیز وجود نداشت.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پرکارترین فرد در جایگاه خود است و همه ما دانش آموزانی هستیم که در خدمت ایشان همواره موارد تازه می‌آموزیم.

همچنین علاءالدین میر محمد صادقی، رئیس شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران، در حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران پرداخت و گفت: وی همواره نظر مثبتی به این شورا داشته و معتقد بود در اتاق ایران همیشه باید از نظرات و پیشنهادات پیشکسوتان استفاده کنیم. او بسیار پرتلاش بود و همین زحمات شبانه‌روزی وی برای بخش خصوصی ایران باعث شد بیماری قلبی ایشان عود کرده و دکترها به وی اجازه فعالیت سخت و سنگین را ندهند.

رئیس شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران به بیان مشکلات اقتصاد ایران پرداخته و تامین مالی را از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک ها باید به صنایع کوچک و متوسط و به طور کلی صنایع برای تامین مالی آنها همکاری کنند؛ در این میان اجرای ناصحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکل دیگری است و این قانون در ایران هنوز به صورتی که لازم است پیاده نمی‌شود.

وی، حذف مقررات غیرضروری را از موضوعات مهم دانست و گفت: بعضی از مقررات مانع کار بخش خصوصی بوده و دولت باید برای حذف قوانین غیرضروری با بخش خصوصی مشورت کند؛ در این میان، نرخ ارز و موانع صادرات غیر نفتی از مشکلات دیگر اقتصاد ایران است.

میرمحمدصادقی گفت: در دوره‌ای حجم صادرات ما به هیچ وجه با ترکیه قابل مقایسه نبود؛ اما در حال حاضر ترکیه بسیار از ما پیش افتاده است و ما باید نقاط ضعف و قوت خود را در این زمینه شناسایی کرده و وضعیت را بهبود ببخشیم.

در ادامه سید حسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، به  مشکل بیکاری و لزوم بهبود فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد. وی گفت: بین پنج تا هفت میلیون بیکار در کشور وجود دارد و برای ایجاد اشتغال، نیاز به افزایش سرمایه گذاری داریم و برای بالارفتن میزان سرمایه‌گذاری‌ها نخست باید فضای کسب وکار کشور بهبود یابد؛ چرا که بهبود این فضا و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کشور چاره ایجاد اشتغال در کشور است.

سیدحمید حسینی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در سخنانش موضوع دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری را مطرح کرد و گفت: در سال‌های گذشته، ما به عنوان فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری دیدارهایی داشتیم و سخنان خود را با ایشان را مطرح می‌کردیم؛ اما چند سالی است که این اتفاق نمی‌افتد و اگر این دیدارها دوباره برپا شود، برای فعالان بخش خصوصی بسیار مطلوب خواهد بود.

ابراهیم جمیلی از پیشکسوتان اتاق ایران، لزوم پایش اهداف و برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را در پایان امسال خواستار شد و گفت: برای سنجش میزان عملیاتی شدن برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در پایان سال، دولت و مجلس و بخش خصوصی و همه سازمان‌ها باید گزارش بدهند که درسال اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی برای عملیاتی شدن برنامه ها انجام داده اند.

وی همچنین در مورد سیاست‌های اصل ۴۴ که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌اند، گفت: نتیجه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با نیات و اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری فاصله زیادی دارد و بیش از ۸۰ درصد واگذاری های در راستای سیاست های کلی اصل ۴۴ به غیر از بخش خصوصی واقعی بوده است؛ در حالی که هدف اصلی  این سیاست‌ها تقویت بخش خصوصی بوده است. استدعا دارم که این مورد را نیز از طرف فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری در میان بگذارید.

مهدی معصومی اصفهانی، عضو شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران، نیز قاچاق را عامل اصلی رکود در اقتصاد دانست. وی گفت: دولت نباید در اقتصاد مانند یک تاجر و به صورت مستقل وارد شود و دخالت دولت در اقتصاد در نظم تجاری کشور اختلال ایجاد کرده است. دولت نباید مقابل بازار قرار بگیرد. در امور اقتصادی نخست باید بخش خصوصی و بعد تعاونی وارد شوند واگر اینها موفق نبودند، آن موقع دولت وارد تصدی‌گری اقتصاد شود.

علی عبداللهیان، عضو شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران، استفاده از نظرات و مشورت‌های فعالان پیشکسوت بخش خصوصی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به مسایل اقتصادی و توجه وافر ایشان به این حوزه، ما به عنوان پیشکسوتان فعالان اقتصادی آماده هستیم تا به عنوان چشم و گوش مقام معظم رهبری عمل کرده و از طرف دبیرخانه اتاق صحبت‌ها و مشورت‌های خود را در مورد مسایل اقتصادی به ایشان برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.