مدیر پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: تعمیرات اساسی این پالایشگاه با برنامه ریزی یک هزار و ٣٨٤ مورد عملیات، آغاز شد.

 تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، محمد شفیع موذنی افزود: تعمیرات اساسی این پالایشگاه با برنامه ریزی انجام ٧٨٤ فعالیت تعمیراتی و ٦٠٠ فعالیت تعمیرات پیشگیرانه شروع شده است .
وی افزود: با توجه به حذف تعمیرات اساسی پارسال این پالایشگاه و ٢٨ ماه تولید پایدار و مستمر گاز، تعمیرات اساسی امسال در دوره زمانی ١٩ روزه انجام می شود و تمام واحدهای تولیدی پالایشگاه از مدار خارج می شوند.
مدیر پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: امسال نیز تعمیرات اساسی بر مبنای تحلیل ریسک (RBI) هر تجهیز، مرجع برنامه ریزی است و بر این اساس تعمیرات اساسی در فاز پنج صورت می گیرد.
به گزارش وزارت نفت، موذنی اظهار کرد: با توجه به پروژه های نصب سیستم اندازه گیری میزان اتان ارسالی به پتروشیمی ها و همچنین کالیبراسیون سیستم اندازه گیری صادرات گاز، پالایشگاه، پنج روز توقف کامل را نیز تجربه خواهد کرد.
وی با اشاره به مهم ترین فعالیت های تعمیراتی تصریح کرد: بازرسی و تعمیرات اساسی مشعل های سه گانه، تعویض خطوط مسیر گاز مبدل برج های احیای ردیف های گازی چهارگانه، تعویض برجک ها، انجام تعمیرات اساسی شبکه توزیع برق و راه اندازی سیستم مدیریت نیروی پالایشگاه (PMS) از مهم ترین موارد تعمیراتی امسال به شمار می رود.
مدیر پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده، این تعمیرات به شکل مفید و موثر در کمال صحت و سلامت و با ایمنی کامل انجام شود.
به گزارش ایرنا، میدان گازی پارس جنوبی از بزرگ ترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان 9 هزار و 700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران سه هزار و 700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18میلیارد بشکه میعانات گازی است که نزدیک هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
تخمین زده می شود با توسعه کامل فازهای پارس جنوبی افزون بر تامین پایدار نیاز کشور به انرژی، سالیانه ١١٢ میلیارد دلار درآمد عاید کشور شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.