وزیر کشور آلمان انتشار سند محرمانه‌ای در پاسخ به فراکسیون حزب چپ درباره ارتباط بین ترکیه با سازمان‌های تروریستی را واقعیت دانسته و از آن حمایت کرد.

حمایت ترکیه از تروریسم واقعیت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان از موضع گیری اخیر برلین مبنی بر اینکه ترکیه از تروریست ها حمایت کرده و به عنوان مرکز فعالیت های تروریستی مطرح است حمایت کرد.

وی روز گذشته در گفتگویی درباره این مسئله که آیا از انتشار سند محرمانه سازمان اطلاعات امنیت آلمان در این باره پشیمان نیست گفت: هیچ جای پشیمانی در این باره وجود ندارد. آنچه که در این سند به صورت محرمانه ارائه شده است یک نمایش مختصری از یک جنبه جزئی از واقعیات ترکیه است. واقعیات در ترکیه و همکاری دولت آلمان با آنکارا فراتر از این است.

شبکه  آ- ار- دی آلمان اخیرا در گزارشی  با استناد به یک پاسخ محرمانه به درخواست حزب چپ در پارلمان آلمان خبر داد که دولت آلمان ترکیه را حامی سازمان های تروریستی و تکفیری در منطقه می داند.

بر این اساس، دولت آلمان این انتقاد را به آنکارا وارد می کند که فعالانه از سازمان های تروریستی و افراطی در خاورمیانه حمایت می کنند.

در این گزارش آمده است که اعلام همبستگی های فراوان و حمایت های زیاد برای اخوان المسلمین مصر، حماس و گروه های مخالف مسلح سوری از طریق حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه نشان از وابستگی ایدئولوژیک آن به اخوان المسلمین دارد.

به گزارش "آ ار دی" آلمان، به این ترتیب دولت آلمان برای اولین بار رسما از ارتباط بین اردوغان و یک سیستم تروریستی خبر داد، چرا که حماس در فلسطین از سال 2003 از طرف اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی مطرح است.

این موضع گیری دولت آلمان بخصوص مبتنی بر ارزیابی سازمان اطلاعات امنیت آلمان است. با این حال بخش های حساس پاسخ دولت آلمان در این باره به حزب چپ به دلیل منافع ملی هنوز علنی نشده است.

ظاهرا پاسخ به این درخواست حزب چپ از طرف وزارت کشور که رهبری آن بر عهده حزب دموکرات مسیحی است  داده شده و وزارت امور خارجه خود را درگیر این مسئله نکرده است.

ترکیه درباره این اتهامی که از طرف برلین به این کشور وارد شده است ابراز خشم کرده است.

وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه در واکنش به این اقدام وزارت کشور آلمان اعلام کرد: این اتهامات مظهر جدیدی از ذهنیتی تحریف شده است که به کمک آن مدتها سعی می شود رئیس جمهور و دولت ما را هدف قرار داده و کشور ما را ناتوان کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.