رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دفاع از امنیت ملی ایران را مهمترین دلیل دفاع از سوریه در وضعیت کنونی دانست.

دلیل حمایت ایران از سوریه از زبان بروجردی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه آگاهسازی سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد آجا برگزار شد، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد ما می‌توانیم امام خمینی (ره) می باشد.

وی با بیان این‌که استقلال سیاسی یعنی این‌که هرکشوری برای خود تصمیم بگیرد، افزود: هنگامی که امریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند، رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ  منفی ما روبرو شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر حمایت از محور مقاومت به ویژه حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد: امریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای او پشتیبان رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند و در مقابل ما از حزب‌الله و محور مقاومت در سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

بروجردی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اساس راهبرد «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) توصیف و بیان کرد: در منطقه حساس خاورمیانه و غرب آسیا معادله قدرت تغییر کرده است و این‌که بعضی‌ها می‌گویند چرا ایران از سوریه دفاع می‌کند دلیلش دفاع از امنیت ملی ایران می‌باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.