قدس آنلاین - کرمان - سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از طرح ایراپن در مرکز جامع سلامت روستایی دشتاب شهرستان بافت:یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که در حوزه سلامت ارائه خدمات پیشگیری و بهداشتی از مراکز شهرها به حاشیه ها رسیده است.

پیشگیری خط اول اقدامات پزشکی و بهداشتی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت یازدهم 50 درصد بیشتر از اعتباراتی که دولت های قبلی به امر پیشگیری از بیماری ها اختصاص می دادند در این بخش هزینه کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت نیز در آیین رونمایی از طرح ایراپن گفت: این طرح در 4 شهرستان شهررضای اصفهان، نقده آذربایجان غربی، مراغه آذربایجان شرقی و شهرستان بافت کرمان به صورت پایلوت در حال اجراست.
محمد رفیعی افزود: طرح ایراپن به منظور پایش و شناسایی افراد در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، آسم و دیابت اجرا می شود.
وی بیان کرد: 4 هزار و 285 نفر از شهروندان بافت در گروه های سنی 20 تا 40 سال و بالای 40 سال در قالب طرح ایراپن ارزیابی شده اند.

در این آیین قالیچه ای با طرح ایراپن نیز رونمایی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز از بیمارستان 25 تختخوابی امام حسین (ع) و مرکز خدمات جامع سلامت دشتاب شهرستان ارزوئیه از توابع کرمان بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ارزوئیه در آیین بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان این شهرستان حضور داشتند.

قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه همچنین از بیمارستان 216 تختخوابی شهرستان سیرجان بازدید کرد. در این بازدید وزیر بهداشت گفت: عملیات اجرایی احداث بیمارستان 216 تختخوابی شهرستان سیرجان تا دی سال جاری به اتمام می رسد گفت: تجهیزات این بیمارستان تا بهمن امسال نصب و سپس افتتاح می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اخذ مجوز ساخت بیمارستان فوق تخصصی در سیرجان توسط مجتمع سنگ آهن گل گهر خبر داد و گفت: امید است این بیمارستان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی این مجتمع صنعتی و با توجه به منابع ملی صنعت و معدن احداث شود.
وی به احداث دانشکده پزشکی سیرجان نیز اشاره و تصریح کرد: احداث این دانشکده مصوبه شورای گسترش را دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشکده پزشکی سیرجان نیز امسال دانشجو می پذیرد لذا باید درصدد تجهیز و تکمیل این دانشکده بود که البته این وزارتخانه از تجهیز دانشکده پزشکی سیرجان حمایت می کند.
قاضی زاده هاشمی امروز پس از بازدید از بیمارستان در حال احداث سیرجان در جمع پرستاران و مسئولان بهداشتی و درمانی این شهرستان، شغل های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی را مورد احترام و توجه مردم دانست.

قاضی زاده هاشمی همچنین با 'میترا شهبا' دختر 20 ساله سیرجانی که دچار بیماری پروانه ای پوستی است ملاقات کرد و در زمینه کمک به درمان وی نیز قول همکاری داد.

وزیر بهداشت در پایان سفر به سیرجان از بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.