مطبوعات و رسانه های رژیم صهیونیستی نگرانی خود را از آغاز مرحله جدید همکاری ایران و روسیه درباره سوریه ابراز داشته و این همکاری را بیانگر آغاز تغییرات ریشه ای و مثبت در روابط تهران و مسکو توصیف کردند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری ایران و روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "تزوی بارئل" کارشناس روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: موافقت ایران با استفاده روسیه از خاکش، بیانگر آغاز تغییرات ریشه ای و مثبت در روابط تهران و مسکو است.

بارئل افزود: روسیه با استفاده از خاک ایران به برتری نظامی فوق العاده ای در جنگ با گروه های مسلح در سوریه دست خواهد یافت زیرا مسیر جنگنده های روسی برای رسیدن به اهداف معین خود در سوریه کوتاه خواهد شد.

این کارشناس صهیونیست نوشت: "ایران با این کار پیامی نیز برای عربستان دارد. ایران از این طریق خواست تا به ریاض به عنوان دشمن اصلی خود در منطقه بگوید که هیچگاه اجازه نخواهد داد تا نظام سعودی خواسته های خود را در خاورمیانه اجرایی کند".

در همین رابطه پایگاه رأی الیوم با اشاره به انتشار اخبار و گزارش هایی درباره دور جدید همکاری راهبردی ایران و روسیه در رابطه با سوریه و خبر پرواز جنگنده های روس از ایران نوشت: همانطور که انتظار می رفت، "اسرائیل" از طریق رسانه هایش نگرانی شدید خود را درباره استفاده هواپیماهای بمب افکن روسیه از فرودگاه نظامی همدان در ایران برای انهدام مواضع گروه های مسلح در سوریه خصوصاً داعش و جبهه النصره اعلام کرد.

«ایهود یاعاری» دیگر کارشناس صهیونیست که عضو انستیتوی مطالعات خاورنزدیک واشنگتن است، در شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: به پرواز درآمدن هواپیماهای روس از خاک ایران تحول بسیار مهمی است.

یاعاری افزود: "اسرائیل" به ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور یک کشور برخوردار از قدرت نظامی نگاه می کند که گام به گام در مسیر بنا نهادن ساختار جدید در خاورمیانه حرکت می کند.

او که روابط نزدیکی با سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد، گفت: آشتی پوتین و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نتایج دیگری نیز حتی در بخش همکاری نظامی درپی خواهد داشت.

یاعاری گفت: درخواست روس ها از ایرانی ها برای استفاده از حریم هوایی ایران به منظور شلیک موشک های هدایت شونده از دریای خزر به سمت خاک سوریه، تحولی جدید در همکاری های تهران و مسکو برای جلوگیری از دستیابی (تروریستها) به دستاوردی در جبهه حلب محسوب می شود.

در همین حال، حِزی سیمانتوف کارشناس صهیونیست در امور کشورهای عربی در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: همکاری روسیه و ایران درباره بحران سوریه باید باعث نگرانی اسرائیل شود.

سیمانتوف افزود: "بزرگترین برنده همکاری ایران و روسیه، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است".

برپایه این گزارش، رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی اتفاق نظر داشتند که عربستان چند ماه پیش آمادگی خود را برای اعزام نیروی نظامی به منظور مشارکت در نبرد حلب اعلام کرد اما اکنون و پس از این تحولات قابل توجه (دور جدید همکاری ایران و روسیه) خودش را در وضعیت نامناسبی می بیند زیرا هم اکنون با یک ائتلاف متشکل از روسیه وایران و ترکیه مواجه است.

بارئل گفت: با توجه به توافقات اخیر روسیه و ترکیه و بهبودی روابط دو کشور، صداهایی از آنکارا به گوش می رسد که تاکید می کند ترکیه با باقی ماندن بشار اسد در کرسی ریاست جمهوری سوریه موافقت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.