قدس آنلاین: ائمه جماعات مساجد مشهد در بیانیه ای حمایت خود را از مواضع علما و مراجع تقلید نسبت به مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد اعلام کردند.

بیانیه ائمه جماعات در مخالفت با برگزاری کنسرت   در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت الله شیخ جواد مروی برگزار شد.
پس از پایان این همایش بیانیه ای در حمایت از مواضع علما و مراجع تقلید پیرامون مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد الرضا(ع) از سوی ائمه جماعات صادر شد.
در این بیانیه که با حدیثی معتبر وصف حال مشهد بیان شده است به فرمایش رهبر معظم انقلاب نسبت به برگزاری کنسرت موسیقی اشاره شده که ایشان آن را «کاریست بر خلاف مذاق اسلام» خطاب فرمودند، در ادامه این بیانیه ائمه جماعات حمایت خود را از مواضع و نظر علمای شهر و مراجع تقلید نسبت به مخالف با برگزاری هر نوع کنسرت موسیقی، تجمعات مفسده انگیز و یا ترویج لهویات اعلام داشتند.
بیانیه یاد شده به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ بِخُرَاسَانَ لَبُقْعَةً يَأْتِي عَلَيْهَا زَمَانٌ تَصِيرُ مُخْتَلَفَ الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ فَلَا يَزَالُ فَوْجٌ يَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَ فَوْجٌ يَصْعَدُ إِلَى أَنْ يُنْفَخَ فِي الصُّورِ فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ أَيَّةُ بُقْعَةٍ هَذِهِ قَالَ هِيَ بِأَرْضِ طُوسَ فَهِيَ وَ اللَّهِ رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ مَنْ زَارَنِي فِي تِلْكَ الْبُقْعَةِ كَانَ كَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ كَتَبَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُ ثَوَابَ أَلْفِ حَجَّةٍ مَبْرُورَةٍ وَ أَلْفِ عُمْرَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ كُنْتُ أَنَا وَ آبَائِي شُفَعَاءَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ‌
در خراسان قطعۀ زمينى وجود دارد كه جاى آمد و شد فرشتگان مى‌شود؛ چنانكه هميشه فوجى از آسمان فرود مى‌آيند، و فوجى صعود مي‌كنند تا در صور دميده شود. پس گفتند: اى فرزند رسول خدا، اين كدامين قطعۀ زمين است؟ فرمود: آن در سرزمين طوس است، كه بخدا آن زمين (طوس) بوستانی از بوستان‌هاى بهشت است. هركس كه مرا در آن قطعۀ زمين زيارت كند چنان است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را زيارت كرده باشد و خداى تبارك و تعالى ثواب هزار حج بي‌شائبه و هزار عمرۀ مقبول براى او مي‌نويسد و من و پدرانم در روز قيامت شفيع وى هستيم.
خدای را شاکریم که نعمت حضور قدسی و ملکوتی حضرت امام رئوف، عالم آل محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم را به سرزمین‌مان اعطاء فرمود و به ما توفیق همجواری و کسب نور و معرفت از وجود نازنین حضرتش علیه افضل التحیات و الصلوات عنایت فرمود....
عزّت و اعتبار سرزمین متبرّک خراسان و شهر مقدّس مشهد، به این حضور مقدّس است و این مکان از تمام سرزمین‌ها به این مکین عزیز، شرف و آبرو یافته است.
ناموری شهر مشهد، کانون قلب‌های شیعیان جهان به «پایتختی معنوی» جهان اسلام، رهین این موهبت الهی است و نه هیچ شاخصه و نماد دیگر و این عنوان بایستی به تمامی حفظ شود و تمام اهالی متدیّن و غیور آن، به ویژه علما و روحانیون معظّم که مرزبانان فکری و عقیدتی کیان شیعه هستند، بایستی در پاسداری آن کمال جدّ و جهد را داشته باشند.
اقتضای این حراست، حفظ حریم قدسی و ملکوتی امام رئوف علیه السلام از هر اقدام و حرکتی است که در آن شائبه‌ی شرعی وجود داشته باشد یا با فرهنگ متعالی و برتر اسلام ناب محمّدی صلّی الله علیه و آله و سلّم ناساز باشد؛ از جمله، برگزاری کنسرت موسیقی و ترویج آن که به تعبیر بلیغ حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله «کاریست بر خلاف مذاق اسلام»
ما ائمه‌ی جمعه و جماعات استانهای خراسان نیز، هم‌نوا و هم‌گام با مراجع معظّم تقلید و علمای بزرگوار حوزه‌ِ‌ی علمیه‌ی خراسان که استوانه‌های تقوا و صیانت حریم شیعه و مقدّسات شیعه از گزند تهاجم و نفوذ فرهنگی و عقیدتی هستند، مخالفت اکید خود را با هر اقدام منافی با حرمت خاصّ این شهر مقدّس، از جمله برگزاری کنسرت موسیقی، تجمّعات مفسده‌انگیز، ترویج لهویّات و ... اعلام نموده و مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به جریان‌هایی که درصدد شکستن حریم قدسی این شهر خدا هستند ابراز می‌داریم.
امید که خواب‌رفتگان و خود‌به‌خواب‌زدگان فرهنگ کشور بیدار شده و به هشدار جدّی رهبر معظّم انقلاب حفظه الله مبنی بر جلوگیری از ولنگاری فرهنگی توجّه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.