سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران بر اساس سیاست ثابت، غیر قابل تغییر و اصولی خود همواره و همیشه خواستار ثبات، امنیت و پیشرفت در کشورهای همسایه خود بوده و از هرگونه تلاش و اقدام عملی و رفتار توام با حسن نیت استقبال می‌کند.

موضع تهران در خصوص رویکرد کویت نسبت به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت در مصاحبه با روزنامه الشرق آن کشور گفت: بدون تردید اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشتن بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است. ما و تمامی کشورهای همسایه از قابلیت‌های فراوانی برای همکاری و هم افزایی ظرفیت‌هایمان در جهت حسن همجواری، مشارکت سیاسی، توسعه اقتصادی و مبارزه با تهدیدات مشترک  برخورداریم.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست ثابت، غیر قابل  تغییر و اصولی خود همواره و همیشه خواستار ثبات، امنیت و پیشرفت در کشورهای همسایه خود بوده و ضمن استقبال از هرگونه تلاش و اقدام عملی و رفتار توام با حسن نیت، امیدوار است سیاستهای تحریک آمیز و غیر سازنده برخی طرفهای ثالث، تأثیری در اراده دولتها برای برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع و دوستی هر چه بیشتر ملتها در این منطقه نداشته باشد.

رئیس مجلس کویت در این مصاحبه بر تمایل کشورش برای گسترش روابط با ایران تاکید کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.