تصویر کودک ۵ ساله سوری در حالیکه سر و صورتش به دلیل حملات تروریست ها خاک و خون آغشته بود بار دیگر توجه جهانیان را به عمق بحران سوریه جلب کرد.

"عمران"، کودکی که بار دیگر توجه جهانیان را به بحران سوریه جلب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان؛ تصویر عمران، کودک 5 ساله‌ سوری در حالیکه سر و صورتش به خاک و خون آغشته بود و از شدت درگیری ها در شهر حلب دچار بهت شده بود، بار دیگر توجه جهان را به سوی بحران انسانی در شهر حلب متوجه کرد.
به گفته منتشرکنندگان این تصویر، عمران از یک حمله جان به در برده بود.


به دنبال انتشار این تصویر برخی مدعی شدند که این حمله توسط جنگنده‌های روسی انجام شده است اما سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکیدکرد که محله‌ای که عمران در آن زندگی می‌کرده است در فاصله دوری از مناطقی که توسط جنگنده‌های روسی بمباران شدند قرار دارد. 
 ایگور کوناشنکوف، اظهار داشت: مطرح نمودن این ادعاها، در راستای تبلیغات منفی علیه روسیه است. 
 
 

این در حالی است که روز جمعه تعداد قربانیان حملات موشکی عناصر تکفیری به مناطقی از حلب در شمال سوریه به 19 کشته و ده ها مجروح رسید.
 

پیشتر مقامات محلی در شمال سوریه اعلام کردند که در حملات خمپاره ای و توپخانه ای گروه های تروریستی به مناطق مسکونی شهر حلب از ابتدای ماه اوت تاکنون، دستکم 100 غیر نظامی کشته و 700 تن دیگر زخمی شده اند.
بر این اساس، بیش از نیمی از کشته شدگان زنان و کودکان هستند.

 

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا طی مدت زمان اخیر همزمان با تشدید حملات تروریست های تکفیری به مناطق مسکونی حلب همواره سیاست سکوت را در پیش گرفته و هیچ گونه واکنشی به اقدامات گروه های تحت حمایت خود نداشته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.