قدس آنلاین- بیرجند: مدیر بنیاد مسکن درمیان گفت: چهار طرح هادی روستایی همزمان باهفته دولت درشهرستان درمیان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

۴ طرح هادی روستایی درشهرستان درمیان به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، ابوالفضل دزگی افزود: این طرحها در روستاهای نوغاب، شیرگ، نصرالدین و آواز اجرا شده است و با بهره‌برداری از این طرحها 730 خانوار از آن برخودار می‌شوند.

دزگی عنوان کرد: در حین اجرای طرح‌های مطالعاتی، فراهم کردن زمینه‌ توسعه‌ و عمران‌ روستاها، تأمین‌ عادلانه‌ امکانات، هدایت‌ وضعیت‌ فیزیکی‌ روستا و ایجاد تسهیلات‌ لازم‌ جهت‌ بهبود مسکن‌ روستاییان‌ در دستور کارقرار گرفته است و برای تحقق آنها اقدامات لازم توسط این نهاد صورت گرفته است.

وی محوطه‌سازی، سنگ فرش معابر، آسفالت‌ریزی، کانال‌کشی، بهسازی مساجد، ایجاد فضای بازی برای کودکان و هدایت آبهای سطحی را از جمله اقدامات انجام شده در طرح هادی روستایی ذکر کرد.

مدیر بنیاد مسکن درمیان یادآور شد: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می‌شود.

وی در ادامه اجرای طرح هادی را بستر مناسبی برای توسعه و آبادانی روستاها ذکر کرد و ادامه داد: باید از وجود طرحهای هادی که زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر روستاها را فراهم می آورد به طور کامل بهره‌مند شد.

دزگی بیان کرد: همچنین امسال در تعدادی زیادی از روستاهای شهرستان طرح زیرسازی و آسفالت اجرا شده است که در « روز روستا» بهره‌برداری می‌شود.

شهرستان درمیان دارای 147 روستا است که از این تعداد 87 روستا دارای دهیاری و 26 آبادی خالی از سکنه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.