اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به بررسی قراردادهای جدید نفتی در مجلس شورای اسلامی خطاب به علی لاریجانی متذکر شد: اجازه عقد قراردادهای ننگین را ندهید.

آقای لاریجانی! با تصویب قراردادهای ننگین نفتی اجازه کرسنت دیگر را ندهید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از شما انتظار می‌رود به مسئولینی که در سابقه خود تعهدات ننگینی همچون کرسنت را به یادگار گذاشته‌اند، اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهید.

در ابتدای این نامه آمده است: همان‌گونه که استحضار دارید مدتی است که موضوع مدل جدید قراردادهای نفتی توسط نهادهای تخصصی و نیز نظارتی کشور در حال پیگیری است. در این میان تشکلهای دانشجویی نیز به‌سبب تکلیف ذاتی خود، این موضوع را به‌طور جد پیگیری نموده‌اند‌، برای این منظور می‌توان به گزارش نمایندگان تشکلهای دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد، که ایشان نیز ضمن تأیید دغدغه صحیح دانشجویان، رهنمودهای لازم در ارتباط با نحوه ورود جریان دانشجویی را به موضوع تبیین نمودند.

در ادامه تأکید شده است: پس از این دیدار، جنبش دانشجویی و به‌ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل موضوع را به‌دقت دنبال کرد و در نتیجه ابهامات بسیاری در این ‌زمینه ملاحظه شد. اولین نقیصه ملاحظه شده در روند مذکور، بی‌توجهی به هامش مقام معظم رهبری بر نامه ریاست محترم جمهور بود که ایشان ضمن برشمردن 15 بند ایراد اصلی مدل جدید، خواستار بررسی دقیق نقطه نظرات منتقدین و کارشناسان امر گردیدند، ولیکن متأسفانه با وجود تذکر ایشان، مجدداً این موضوع مورد بی‌توجهی وزارت نفت و مع‌الاسف ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و مصوبه دوم ‌هیئت دولت در مورد قراردادها صادر گردید که بنابر نظر تمامی کارشناسان موضوع ایرادات جدی آن همچنان به‌قوت خود باقی مانده است (10 ایراد از 15 ایراد گزارش رهبری).

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: پس از آن با توجه به ضرورت موضوع و تبعات خطرناک آن برای کشور، منتقدین متخصص و نیز تشکل‌های انقلابی دانشجویی موضوع را دنبال نموده و نهایتاً با بیداری و تدبیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت تطبیق به‌عنوان بازوی مشورتی جناب‌عالی، موضوع در دستور کار بررسی مجلس قرار گرفت.

در قسمتی دیگر از این نامه آمده است: از جناب‌عالی انتظار می‌رود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین نامه دفتر ایشان خطاب به جناب‌عالی، و تأکید مجدد بر رعایت یک به یک مفاد اعلام شده پیشین، حامی و پشتیبان ولایت در این گلوگاه خطیر باشید. همچنین انتظار می‌رود مجلس با توجه به اهمیت قراردادهای نفتی و کلان کشور نسبت به بازنگری قراردادهای این حوزه اقدام، و تصویب نهایی این موضوعات دراختیار نمایندگان خانه ملت قرار گیرد.

در پایان تأکید شده است: ضمن تشکر از ورود جناب‌عالی و نمایندگان محترم مجلس به موضوع، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل جناب‌عالی را به‌عنوان یکی از رؤسای قوای سه‌گانه، ناظر بر رعایت منافع و مصالح دانسته و تقاضا می‌شود، تا اصلاح بند بند 15 ایراد مذکور، به هیچ عنوان به مسئولینی که در سابقه خود تعهدات ننگینی با خسارت چند ده میلیارد دلار همچون کرسنت را به یادگار گذاشته‌اند، اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.