قدس آنلاین: ​معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور از کاهش مصرف روزانه ۸ ميليون ليتر گازوئيل با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خبر داد.

نزديك به دو هزار دوربين در جاده های كشور نصب مي شود

به گزارش قدس آنلاین، شهرام آدم نژاد در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به زحمات فراوانی که برای اجرای طرح تخصیص سوخت نفت گاز به خودروهای سنگین بر اساس پیمایش کشیده شده است، افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف روزانه نزديك به 8 ميليون ليتر گازوئيل هستیم که رفته رفته مصرف سوخت به نياز واقعي نزديك مي شود.

وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که اجرای آن همچنان ادامه دارد و استان خراسان رضوي در این زمینه دارای پيشرفت خوبي است، نصب دوربين هاي ثبت تخلف در جاده هاست.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور گفت: نزديك به دو هزار دوربين در شبكه شرياني كشور نصب مي شود.

وی افزود: مشكلات تامين برق برخی از این دوربین پيگيری شده و امیدواریم مشکلی از جهت مخابرات نیز نداشته باشیم.

آدم نژاد ادامه داد: باید برای رعایت فاصله امن و فاصله مجاز در بين خطوط توسط رانندگان تلاش كنيم و در سال 94 برای اولین بار موفق به کاهش سرعت  غيرمجازدر شبكه هاي شرياني شدیم.

براي مديريت حمل ونقل كشور به نهاد راهبر احتياج داريم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که براي مديريت حمل ونقل كشور به نهاد راهبر احتياج داريم، اظهار داشت: اگر بدون برنامه كار كنيم، حتما از خروجي ناراضي خواهيم بود و صاحب كالا، راننده و شركت ناراضي خواهد بود.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور افزود: اگر هر بخشی از زنجيره تامين شامل توليد تا مصرف درست نباشد، نارضايتي ايجاد مي شود.

وی ادامه داد: باید موضوع تجمع و ساختار هاي لجستيك را درست انجام دهيم.

او یادآور شد: اگر نتوانيم به نهاد راهبر دسترسي بيابيم تعادل به هم می خورد.

آدم نژاد با تاکید بر مدیریت پايداري حقوق سرمايه گذاران بخش حمل ونقل و نیز احداث مجتمع خدماتي رفاهي، افزود: اگر نتوانيم در حوزه برنامه ريزي رفتار رفت و برگشت بين صف و ستاد ايجاد كنيم، مشكل ايجاد مي شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم کنترل سلامت ناوگان و وجود بارنامه برای خودروهای سنگین در جاده ها، ادامه داد: رانندگان باید حداقل هاي سلامت و مهارت را داشته باشند.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور در ادامه با بیان این که در 23 پایانه مرزی کشور بيش از  500 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده است، افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وظيفه خود را به خوبی انجام داده است، ولي دربخش مديريت واحدپايانه هاي مرزي،هنوزجاي كاربسيارداريم.

وی ادامه داد: وظيفه ذاتي ما این بود كه يك سامانه مركزي ایجاد کنیم و دستگاه هاي ديگر پيرامون ما از اين سامانه ها استفاده كنند.  و هدف سازمان تنها ايجاد بنا نبوده بلكه فرايند ورود و خروج و تعامل با دستگاه هاي مرتبط ملاك اصلي اين مهم بوده است.

آدم نژاد گفت: باید تلاش کنیم تا پديده يكسر خالي را کاهش دهیم. همچنین ساختار حوزه فني را متحول كنيم. امور مربوطه به تضمين و بیمه را در حوزه فني توسعه دهيم.

وی با بیان این که در حوزه حمل ونقل باید هم از بخش خصوصي و هم تعاوني استفاده كنيم، افزود: بروكراسي موجود اجازه سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل را نمي دهد؛ اگر هدف حمايت از سرمايه باشد مي تواند تغييرات كلان تري را در جذب سرمايه داشته باشيم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور اظهار داشت: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در كنار مقوله ايمني وظيفه ذاتي ارتقای ايمني راه ها را نیز بر عهده داردكه در حال حاضر از شبكه  ي راهها بيشتر از ظرفيت آن استفاده مي شود.

وی تاکید کرد: شبكه راه هاي كشور نيازمند سرمايه گذاري ويژه است و با نگاه خوب به بخش مي توانيم مشكلات راهداري و حمل و نقل كشور را كاهش دهيم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور گفت: بسیاری از تصادفات جاده ای ناوگان باری به دلیل حمل بارهاي ريل پسند است كه بايد با راه آهن جابجا شود و نه از طریق جاده.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی نیز در این جلسه در سخنانی گفت: شوراي مديران اداره کل با 21 عضو جلسات خود را برگزار می کند. كميته حل مساله نیز با 16 عضو در این اداره کل فعال است.

جواد وحدتي فرد افزود: 585 شركت حمل و نقل، 47 هزار راننده، 34 هزار ناوگان و 33 انجمن صنفي در خراسان رضوی وجود دارد.

وی با بیان این که با انجمن ها به صورت متناوب جلسات هم انديشي و صميمي برگزار می کنیم، ادامه داد: با تشكل هاي صنفي از نظر نگاه و فكر نزديك هستيم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با اشاره به عضویت این اداره کل در 13 كميته استاني، اظهار داشت: با مديران دستگاه هاي اجرايي ارتباط بسيار نزديكي داريم.

وی به سرمايه گذاري شش هزار میليارد تومانی در بخش حمل ونقل جاده اي، افزود: از این میزان، 96 درصد مربوط به بخش خصوصي و چهار درصد بخش دولتي  است.

وحدتی فرد ادامه داد: 92 درصد از این سرمایه گذاری مربوط به بخش حمل ونقل كالا و 8 در صد حمل و نقل مسافر است.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل داده هاي 10 ساله از سال 84 تا 94 نشان می دهد که آمار استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای مسافر از از 27 ميليون به 40 ميلیون نفر افزایش یافته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی افزود: همچنین سهم حمل و نقل جاده ای مسافر از 67 به 47 درصد رسيده است. این رقم در بخش هوايي از 10 به 21 درصد رسيده است.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل مسافر پيشنهاد مي شود به سمت فروش اينترنتي بلیت پيش رويم.

در این نشست همچنین مهندس رضا نفيسي مدير كل دفتر فني و امور پيمانها، مهندس بابك طالبي مدير كل دفتر سرمايه گذاري، مهندس محمد تيموري مدير كل دفتر بودجه، مهندس علي اكبر عاشوري مدير مركز مديريت راههاي كشور و مهندس مداح مديركل دفتر فناوري اطلاعات وارتباطات سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي نیز مطالبی بیان کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.