قدس آنلاین - کرمان : سید حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی قلعه‌گنج اظهار داشت: خوشحالیم که کار احداث بیمارستان این شهرستان به اتمام رسیده است و تعدادی پزشک و ماما مشغول به کار هستند.

بازدید و افتتاح طرح های بهداشتی درمانی

سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه 27 مرداد سال جاری به منظور بررسی برنامه ها و پروژه های دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، بم و جیرفت به این استان سفر کرد.

وی همچنین شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرمان حضور یافت و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر 3 هزار نفر در کشور یک مراقب سلامت تعیین می کند تا بیماری های غیرواگیر در کشور کنترل شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: استان کرمان در راستای برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی نیز جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.

وی همچنین از 8 دستگاه آمبولانس اهدایی وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کرمان رونمایی کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح پنج شنبه درکرمان از روند طرح های بهداشتی درمانی در دست احداث، ساختمان اورژانس، پاویون دانشجویی، طرح بلوک های زایمانی و بخش های اعصاب و روان، پیوند اعضا و هماتولوژی بیمارستان افضلی پور کرمان بازدید کرد.
همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ساختمان مجتمع مدیریت و توسعه آموزش این دانشگاه افتتاح و عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی این پردیس به همراه 8 پژوهشکده آغاز شد.
وی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان با حضور استاندار کرمان تفاهم نامه ساخت بیمارستان 700 تختخوابی جایگزین شفا کرمان را امضا کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به همراه استاندار، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استانی از روند احداث بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان و کارگاه پروژه های خاتم الانبیاء بازدید کرد.

وی در سفر به بم از 3 هزار مترمربع فضای الحاقی بیمارستان پاستور این شهرستان در راستای طرح تحول نظام سلامت و چند کلینیک، مرکز جامع سلامت دهان و دندان، مرکز جامع سلامت روان و پردیس های دانشگاه علوم پزشکی بم ویژه طرح تحول نظام سلامت بازدید کرد.
وی در ادامه سفر به استان کرمان با حضور در سیرجان و بردسیر از مراکز درمانی این شهرستانها بازدید کرد.
قاضی زاده هاشمی در بازدید از بیمارستان 216 تختخوابی شهرستان سیرجان گفت: دولت یازدهم طی 3 سال اخیر علیرغم تنگناهای اقتصادی به بخش بهداشت و درمان، توجه خاص داشته است.
وی در حاشیه این بازدید همچنین با 'میترا شهبا' دختر 20 ساله سیرجانی که دچار بیماری پروانه ای پوستی است ملاقات کرد و در زمینه کمک به درمان وی نیز قول همکاری داد.
بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان در پایان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان انجام شد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه (28 مرداد) با سفر به بافت در آیین رونمایی از طرح ایراپن در مرکز جامع سلامت روستایی دشتاب این شهرستان گفت: دولت یازدهم 50 درصد بیشتر از اعتباراتی که دولت های قبلی به پیشگیری از بیماری ها اختصاص می دادند در این بخش هزینه کرده است.
طرح ایراپن در شهررضای اصفهان، نقده آذربایجان غربی، مراغه آذربایجان شرقی و شهرستان بافت کرمان به صورت پایلوت در حال اجراست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از بیمارستان 25 تختخوابی امام حسین (ع) و مرکز خدمات جامع سلامت دشتاب شهرستان ارزوئیه از توابع کرمان بازدید کرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در آخرین برنامه سفر خود به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان بافت را افتتاح و از بیمارستان در حال ساخت امام خمینی (ره) شهرستان رابر بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه استاندار کرمان با حضور در روستای قنات ملک شهرستان رابر با پدر بزگوار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دیدار و بااهدای لوح سپاس از ازاو تجلیل وقدردانی و وی را همچنین ویزیت کرد.
سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جنوب استان کرمان با بازدید از مرکز بهداشتی ساردوئیه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در سومین روز سفر به استان کرمان طرح های بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان امام خمینی (ره)، اوژانس 115 شهری شماره 3 و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی علی آباد شهرستان جیرفت را افتتاح کرد.
وی در سفر به شهرستان جیرفت از مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، کلینیک تخصصی این دانشگاه و بیمارستان زنان و زایمان آیت الله کاشانی و هتلینگ بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت، بخش ارتوپدی، بخش اطفال، بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU)، بخش ویژه مراقبت از بیماران قلبی، ساختمان اورژانس 115، بخش ام آر آی کلینیک تخصصی امام خمینی (ره)دیدن کرد.
وی در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت کلنگ آغاز عملیات اجرایی بخش بلوک زایمانی این بیمارستان را بر زمین زد.
همچنین روز جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات اجرایی مرکز بهداشتی درمانی روستای جنگل آباد آغاز شد.
وزیر بهداشت روز جمعه در حاشیه بازدیدها در جمع خبرنگاران با اشاره به خشکسالی های جنوب کرمان و تاثیر آن بر بیماری ها و وضعیت زندگی مردم گفت: باید سعی کنیم عقب ماندگی های ایجاد شده طی چند سال گذشته در این منطقه را برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: ساخت بیمارستان در منطقه جنوب کرمان جزء اولویت های برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به جنوب کرمان، روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی عنبرآباد را بررسی و از زایشگاه بیمارستان 12 فروردین و مرکز آموزش بهورزی و مراقبت سلامت شهرستان کهنوج وهمچنین از بیمارستان شهرستان رودبارجنوب نیز بازدید کرد.
وی عصر جمعه در آخرین مرحله از سفر خود به استان کرمان وارد شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شد و بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان را با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان این استان افتتاح کرد.

وی درآیین افتتاح بیمارستان قلعه گنج بیان داشت: طی دو ماه آینده این بیمارستان به طور کامل تجهیز می‌شود و نیازمند متخصص داخلی، زنان و زایمان و سونوگرافی در این بیمارستان هستیم.

قاضی‌زاده‌ هاشمی خاطرنشان کرد: قلعه‌گنج دارای محرومیت‌هایی از جمله آب و برق و ... است که کار ما هم متناسب با این محرومیت‌ها به جلو حرکت می‌کند.

استان پهناور کرمان با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت 4 دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوران تصدی در این وزارتخانه تاکنون 5 مرتبه به استان کرمان سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.