قدس- ایلام: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: غذاهای بومی و محلی ایلام در جشنواره ملی سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری معرفی و به هموطنان عرضه می شود.

معرفی غذاهای ایلام در جشنواره ملی سفره ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه ایلامی ها در جشنواره ملی سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری شرکت می کنند، اظهارداشت: این اداره کل برای مشارکت و حضور گسترده و فعال در جشنواره ملی سفره ایرانی ـ فرهنگ گردشگری آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری یکی از جشنواره‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت معرفی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بومی کشور است، افزود: با توجه به گروه‌بندی منطقه‌ای که صورت گرفته است این استان در کنار استان‌های کردستان، همدان و کرمانشاه غذاها و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بومی و محلی خود را در معرض دید گردشگران قرار خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان این مطلب که با توجه به اقدامات صورت گرفته، به منظور کسب آمادگی و حضور فعال در این جشنواره، جلساتی جهت دعوت از مدیران و بهره‌برداران هتل‌ها و رستوران‌ها، مدیران و مسؤولان نهادها و ادارات ذی‌ربط، آشپزهای ماهر، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و... برگزار شده است، خاطرنشان ساخت: این جشنواره فرصت مناسبی است که ایلامی‌ها بتوانند غذاهای بومی و محلی را با توجه به کیفیت و خواص خود در فرهنگ غذایی دیگر استان‌ها جا دهند.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی عمومی و تبلیغات مناسب در فضاهای محیطی شهرهای استان در خصوص برگزاری این جشنواره انجام شده و مکاتبات اداری نیز با سایر ادارات و نهادهای ذی‌ربط صورت گرفته است، بیان داشت: برگزاری این جشنواره‌ها، یکی از فرصت‌های مهم برای جذب گردشگران به شمار می‌آید زیرا یکی از اهداف اصلی گردشگران، بهره‌مندی از غذاهای محلی مقصد گردشگری است

گفتنی است جشنواره مذکور از تاریخ دوم لغایت چهارم شهریورماه با مشارکت استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان در طاق بستان کرمانشاه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.