واشینگتن پست در گزارشی از امیدواری دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

 کلینتون آماده ورود به کاخ سفید است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، واشینگتن پست در گزارشی نوشت: امیدواری روزافزون ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون به پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر باعث شده است اعضای این ستاد از هم اکنون خود را برای ریاست جمهوری او آماده کنند. 

گزارشها حاکی از آن است که آنها کار آماده‌سازی برنامه‌های خود برای اشتغال‌زایی، اصلاح قوانین مهاجرتی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی آمریکا را آغاز کرده‌اند تا در صورتی که نتایج نظرسنجی‌ها تا روز انتخابات به همین شکل باقی بمانند، مشکل خاصی برای مواجهه با شرایطِ پس از پیروزی او در انتخابات نداشته باشند. 

طی هفته‌های اخیر، هیلاری کلینتون فاصله خود را در نظرسنجی‌های انتخاباتی با دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواهش – بیشتر کرده و به همین دلیل، امیدواری دموکرات‌ها برای ادامه حضور در کاخ سفید بیش از پیش افزایش یافته است.

ترامپ اکنون در برخی نظرسنجی‌ها با یک اختلاف "دو رقمی" از رقیب دموکرات خود عقب‌تر است و دستکم در 60 سال گذشته هیچ نامزدی که در فاصله حدود 3 ماه مانده به انتخابات تا این حد از رقیب خود عقب بوده نتوانسته است پیروز انتخابات شود. 

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا اولین اولویت کلینتون پس از پیروزی در انتخابات است؛ چراکه مهاجرت نخستین موضوعی بود که وی سال گذشته به تفصیل درباره آن صحبت کرد. 

یکی دیگر از اولویت‌های کلینتون پس از پیروزی در انتخابات، انتخاب یک قاضی برای دادگاه عالی آمریکاست که به نوعی بر کیفیت رابطه وی با کنگره نیز تاثیرگذار خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به مواضع اخیر نامزد دموکرات‌ها در قبال قانون آزادی حمل سلاح، پایان دادن به مصونیت قضایی سازندگان سلاح یکی دیگر از اولویت‌های کاری مهم او پس از ورود به کاخ سفید باشد. 

طبق گزارشها، ستاد انتخاباتی کلینتون در حال حاضر سرگرم چینش کابینه‌ای است که در آن تعداد زن و مرد تقریباً با یکدیگر برابر بوده یا دستکم بیانگر تنوع نژادی و فرهنگی جامعه آمریکا باشد. به اعتقاد مشاوران انتخاباتی کلینتون، تمرکز بیش از حد ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها برروی ترامپ نباید باعث شود که آنها از دستورکار اصلی خود پس از ورود به کاخ سفید غافل شوند. 

کلینتون هفته گذشته اعضای یک تیم برنامه‌ریزی 5 نفره را به سرپرستی «کن سالازار» - وزیر کشور سابق آمریکا – برای نظارت بر نحوه انتخاب وزرا و مدیران میانی و رده‌پایین دولت منصوب کرد تا نشان دهد که او به طور جدی در حال آماده کردن خود برای ورود به کاخ سفید است.

با این حال، عملی شدن برنامه‌های کلینتون تا حد زیادی وابسته به شرایطی است که پس از شکست ترامپ بر فضای سیاسی آمریکا حاکم خواهد شد؛ بویژه آنکه ترامپ بارها تاکید کرده است نظام انتخاباتی آمریکا تحمل پیروزی او را ندارد. 

البته دموکرات‌ها بسیار امیدوارند در انتخابات سراسری نوامبر مجدداً اکثریت سنا را در دست گرفته و با افزایش تعداد کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان، اکثریت جمهوری‌خواهان در این مجلس را نیز به یک اکثریت شکننده تبدیل کنند که در این صورت، کلینتون مسیر هموارتری برای تحقق اهداف و دستورکار انتخاباتی خود پیش رو خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.