اسامی ۱۱ خودروی تولید داخلی که مشکل آلایندگی‌شان برطرف نشده و فعلاً از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری نمی‌شوند منتشر شد.

اسامی ۱۱ خودرویی که به علت مشکل آلایندگی شماره‌گذاری نمی‌شوند

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، تنها ۳ روز قبل بود که سرهنگ روحی معاون فنی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از توقف شماره‌گذاری برخی خودروها خبر داد و گفت: به استناد مصوبه هیات وزیران مقرر شده بود که شرکت‌های تولید خودرو از ابتدای سال ۹۵ در تولیدات خودروهای پایه‌گاز سوز و دوگانه‌سوز استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اعمال کنند.

وی افزود: براساس همین مصوبه شماره‌گذاری خودروهایی که فاقد این استاندارد بودند متوقف شده است.

سرهنگ روحی تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های داخلی تولیدکننده خودرو موفق شدند استاندارد یورو ۴ را برای خودروهای تولیدی از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کنند.

وی تصریح کرد: تنها ۹ تیپ خودرو این استاندارد را کسب نکرده‌اند که تا زمانی که از سازمان حفاظت از محیط زیست تاییدیه نگیرند همچنان شماره‌گذاری آنها متوقف خواهد ماند.

حالا پس از چند روز مشخص شده است که تعداد این خودروها ۱۱ مدل است که اسامی این ۱۱ مدل خودرو که در این طرح شماره‌گذاری نمی‌شوند منتشر شده است.

ایران‌خودرو

۱- سمند سورن CNG نوع موتور: XU۷

۲- پژو ۲۰۶ CNG-SD نوع موتور: TU۵

۳- تندر ۹۰ CNG

۴- وانت پیکان CNG نوع موتور: OHV


بهمن موتور

۱- وانت مزدا تک کابین CNG

۲- وانت مزدا ۲ کابین CNG


پارس خودرو

۱- نیسان پیکاپ ۲ کابین CNG

۲- تندر ۹۰ CNG


سایپا

۱- سایپا ۱۳۲ CNG

۲- سایپا ۱۳۱ CNG

۳- تیبا CNG

این در حالیست که توقف شماره‌گذاری این خودروها در راستای اجرای مصوبه ۱۶ اسفند ۹۰ هیأت وزیران بوده که با عنوان برنامه کاهش آلودگی هوا در ۸ کلان‌شهر بزرگ کشور معروف شده است که براساس آن شرکت‌های تولیدکننده خودروهای پایه‌ گازسوز یا ۲گانه سوز موظف بودند از ابتدای سال ۹۵ مجوز یورو۴ اخذ کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.