قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان از اجرای ۱۴ پروژه کلان برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی در خراسان‌رضوی خبر داد.

اجرای ۱۴ پروژه کلان برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی در خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: 5 هزار و 167 مگاوات نیروگاه قابلیت تولید صنعت برق در استان داریم که با توجه به پیک بار 3500 مگاوات انرژی به افغانستان و استان‌های مجاور صادر می‌کنیم.

وی افزود: حجم نیروگاه‌ها، پست‌های برق و خطوط برق در سطح خراسان گسترده است، 80 هزار کیلومتر شبکه برق وجود دارد که 24 ساعته باید آماده کار باشد به‌همین دلیل امکان ذخیره‌سازی نیست. ضمن اینکه 2 برابر دور زمین شبکه انتقال توزیع داریم و اختلال در هر کدام به معنای خاموشی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: از جمله شاخص‌های مورد توجه، ارزیابی خاموشی و تلفات انرژی است  که در حال حاضر وضعیت مطلوبی در کشور داریم و جزو شرکت‌های ممتاز در این زمینه هستیم  و در سه سال پیاپی رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

متولی‌زاده با بیان اینکه صنعت برق خراسان در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشتاز است افزود: 14 طرح اقتصاد‌مقاومتی را در استان شروع کرده‌ایم که  بسیاری از آن‌ها به‌عنوان طرح ملی در سطح کشور در حال اجرا است که تا به‌امروز سبب صرفه‌جویی 260 میلیارد تومانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته بالغ بر 240 میلیارد تومان در قالب 31 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: از این میزان 105 میلیارد تومان مربوط به خراسان‌رضوی و مابقی مربوط به خراسان‌جنوبی و خراسان‌شمالی است و 290 میلیارد تومان نیز پروژه در دست اقدام داریم، ضمن اینکه همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر نیرو 8پروژه با اعتبار 50میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: در 95 درصد چاه‌های استان کنتور نصب شده و در طرح هوشمندسازی و مانیتورینگ هدف‌گذاری شده تا در تمامی چاه‌ها کنتر برق نیز نصب شود.

متولی‌زاده عنوان کرد: خراسان قطب انرژی‌های نو است و از 700 سال پیش در این موضوع سابقه داریم، ضمن اینکه بیش از 33 مگاوات نیروگاه بادی در خواف و بینالود داریم، در بحث انرژی خورشیدی نیز رتبه اول نصب را خراسان‌رضوی در کشور داریم.

وی گفت: بیش از 80 درصد مصرف انرژی از برق خورشیدی استفاده می‌شود، در همین راستا طرح برکت آفتاب را در شهر مشهد برگزار کرده‌ایم و طی آن در سراسر استان مددجویان کمیته امداد با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان صاحب نیروگاه 5 کیلوواتی می‌شوند و در این راستا برای مددجویان به‌طور ماهانه 600 هزار تومان درآمدزایی داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر مشترک به میزان اشتراک خود می‌تواند در پشت‌بام خود نیروگاه بزند و در تلاش هستیم تا متقاضیان را جذب کنیم و هر مشترکی می‌تواند نیروگاه خورشیدی در پشت بام منزل یا اداره و محل کار خود با قرارداد 20 ساله احداث کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.